DSpace@İHÜ

ÖZEL OKULLARDA İŞE ALIM SÜRECİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author CAN, Ezgi
dc.date.accessioned 2023-09-13T12:36:53Z
dc.date.available 2023-09-13T12:36:53Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/10332
dc.description.abstract Bu araştırmada, özel okullarda görev yapan öğretmenlerin işe alım sürecinin motivasyonu üzerindeki etkilerine ilişkin algılarının belirlenmesi ve yine bu çerçevede insan kaynakları basamaklarının kurumlara göre işleyişin farklılık gösterip, göstermediğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu nedenle araştırma nitel çalışma olup, betimsel analiz yöntemi kullanılarak fenomenoloji modeli ile gerçekleştirildi. Çalışma grubu olarak İstanbul ilinde özel okullarda görev yapmakta olan 12 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırma verileri görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırmada veriler görüşme formu ile toplanıp, temalar ve kodlar tablo ile oluşturulmuştur. Çalışmada özel okullarda görev yapan öğretmenlerin görüşme sorularına verdikleri cevaplar doğrultusunda işe alım sürecinde insan kaynakları basamaklarının başarılı bir şekilde yürütülmesi öğretmeni motive ettiği, sürecin uzun tutulması ve insan kaynakları basamaklarının işleyişinde çıkan sorunlar öğretmenlerin motivasyonu düşürdüğü ifadeleri saptanmıştır. Çalışmada özel okul öğretmenlerinin işe alım sürecinde motivasyona ilişkin algıları yaş ve kıdem değişkenlerine göre ise anlamlı bir farklılık saptanmamıştır. Özel okulda görev yapan öğretmenlerin işe alım sürecinde motivasyonlarını arttırılması amacıyla insan kaynakları basamaklarının yürütülmesi öğretmeni motive edici yönde olmalıdır. Sürenin zaman performans olarak kısa tutulması, öğretmene verilen değerin işveren tarafından belli edilmesi, her kurumda insan kaynakları birimi olması, öğretmenlerin işe alım sürecinde işveren tarafından değerli hissettirilmesi önerilmektedir tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.title ÖZEL OKULLARDA İŞE ALIM SÜRECİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster