DSpace Repository

OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ YETERLİLİK İNANÇLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME

Show simple item record

dc.contributor.author KALAYCI, Kudret Deniz
dc.date.accessioned 2023-09-13T07:45:08Z
dc.date.available 2023-09-13T07:45:08Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/10296
dc.description.abstract Okul öncesi dönem, çocukların eğitim hayatına adım attıkları ilk kurumlardır. Bu nedenle bu kurumlarda alacakları eğitimler hayatlarının geri kalan kısmını doğrudan etkilemektedir. Bu kurumlarda çocuklara eğitim verenler ise okul öncesi öğretmenliği eğitimini almış kişilerdir. Bu bağlamda ilgili öğretmenlerinin öz yeterlilik inançları ve algıları çocuklara sunacakları eğitim açısından son derece önemlidir. Bu çalışmada okul öncesi öğretmen adaylarının öz yeterlilik inançları ve bu inançlar bağlamında taşıdıkları algı araştırılmaya çalışılmıştır. Araştırma bir nicel çalışmadır. Araştırmada verilerinin toplanmasında “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öz Yeterlik İnançları Ölçeği” ve ölçekle birlikte eş zamanlı olarak uygulanan “Okul öncesi eğitim benim için …………….. gibidir. Çünkü …………………………………” şeklinde bir algı formu kullanılmıştır. Araştırmaya 200 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara bakıldığında öğretmen adaylarının öz yeterlilik inançlarının yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Bu bilgiye ek olarak öğretmen adaylarının öz yeterlikleri ile yaş, cinsiyet, öğrenim görülen okul türü, sınıf düzeyi, akademik not ortalaması ve bu bölümün seçilme nedenleri arasında bazı alt boyutlarda anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Bu bilgilere ek olarak öğretmen adaylarının “okul öncesi öğretmenliğe” yönelik taşıdıkları öz yeterlilik inançları ve bu inançlar bağlamında oluşan algılarından elde edilen bulgularda ise en fazla metaforun “Olumlu Duygu” teması bağlamında üretildiği tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının hem okul öncesi öğretmenliğe yönelik öz yeterlik inançlarının yüksek olması hem de üretilen metaforların “Olumlu duygu” temasında fazla olması öğretmenlerin öz yeterlilikleri ile algıları arasında bir ilişki olduğunu göstermektedir tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.subject Okul Öncesi Eğitim, tr_TR
dc.subject Öğretmen adayları tr_TR
dc.subject , Öz Yeterlilik tr_TR
dc.subject Algı tr_TR
dc.title OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ YETERLİLİK İNANÇLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account