Abstract:
Bu çalışmada okul öncesi çocukların gelişim süreci incelenerek, resim eğitimi bu eğitim
sürecinde ise aile davranışları tartışılmıştır.
Resim, okul öncesi dönemdeki çocukların yaratıcılık ve estetik gelişimini destekleyen önemli
bir öğe olarak bilinmektedir. Çocuğun doğumundan itibaren gelişim evreleri ile paralel süre
gelen yaratıcılık ve çizme güdüsü, çocuğun kendi kendine keşfinin ve doğal yolla gelişiminin
bir sonucu olduğu kabul edilebilir.
Araştırmada öncelikle çocuğun gelişim süreçleri incelenmiş olup, bu süreçte fizyolojik ve
psikolojik olarak görülen evrelerin açıklaması örneklerle ifade edilmiştir. Ardından bu evrelerin,
çocuğun sanatsal gelişim sürecinde resim eğitimi ile paralel olan ilerleyişi ve ailenin psikolojik
ve fizyolojik olarak çocuğa olan etken davranışları, bu tutumların çocuk üzerinde olumlu ve
olumsuz etkiler oluşturduğu izlenmiştir. Bilinçsiz aile bireylerinin çocuk üzerindeki tutumları
çocuklar tarafından resim aracılığı ile ifade edilmiş olup davranış bozukluğuna ve özgüven
eksikliğine kadar sonuçlara ulaşıldığı görülmüştür.
Sonuç olarak okul öncesi çocukların gelişim süreçleri boyunca resmin önemli bir iletişim
aracı olduğu anlaşılır haldedir. Bu tezde yapılan araştırmalar sonucu ise aile davranışlarının
okul öncesi çocuk resimlerinde psikolojik olarak, başarıya ulaşmaları ve doğru yönlendirilmesi
hususunda pedagog görüşleriyle birlikte öneriler geliştirilmiştir