Abstract:
Bu makalenin amacı, tasarım alanındaki vurgu prensibini disiplinlerarası bir anlayışla ele almaktır.
Araştırmanın ilk bölümünde görsel sanatlarda tasarım olgusu ve vurgu prensibi hakkında açıklamalar
yer almaktadır. Daha sonraki bölümde ise kavramsal çerçeve biraz daha detaylandırılarak görsel
tasarımda vurgu prensibini oluşturan öğe ve prensipler incelenmiştir. Kontrast etki bölümünde
Heykeltıraş Anis Kapoor’un Monadsal Tekillik için Kesitsel Gövde Hazırlığı isimli çalışması; görsel
izolasyon bölümünde ise ressam Edgar Degas’ın Operada Dans Sınıfı isimli yağlıboyası örnek olarak
ele alınmaktadır. Yerleştirme bölümünde fotoğrafçı Alfred Eisenstaedt’in, Atlantik Üzerindeki Uçuş
Sırasında Graf Zeppelin Gövdesinin Onarımı isimli fotoğrafı ve son olarak oran bölümünde Louise
Bourgeois’in Maman adlı eseri incelenmektedir. Sonuç kısmında ise vurgu prensibinin çalışmaya
kattığı değere dikkat çekilmekte ve vurgunun olmadığı durumlarda izleyici ve eser ilişkisinin nasıl
olabileceğine dair değerlendirmeler bulunmaktadır