Abstract:
Bir ürünün bir olayın veya bir haberin duyurulmasını amaçlayan reklam sektörü günümüze
değin birçok yöntem geliştirmiştir. Teknolojik ve ekonomik imkânlar reklam metalarını daha
cazip hale getirmektedir. Açık hava reklamları, haberi yapılan ürünün daha geniş kitleye daha
kısa sürede ulaşmasını sağlayan reklam aracıdır. Sokağa atılan ilk adımdan itibaren karşılaşılan
açık hava reklamları fazlasıyla müşteriye ulaşmaktadır. Markasının akılda kalmasını isteyen ve
pazarlama amacı güden şirketler bu alana yeterince zaman ve maliyet ayırmaktadır.
Araştırma konusunda yöntem olarak çeşitli tez ve makalelerin gözden geçirilmesi, literatür
taraması ve internet kaynaklarının incelenmesi tercih edilmiştir. Açık hava reklamlarında
kullanılan grafiksel öğelerin, verilmek istenen mesajın ve bütünleşik pazarlama iletişiminin
pazarlama sürecinde tüketici üzerindeki etkisi ve satın alma tercihi araştırılmıştır.