dc.description.abstract |
Çocuk, tarih boyunca masumiyetin simgesi olmuştur. Çocukluk kavramı ise 16’ncı yüzyılda ortaya
çıkmıştır. Önceki dönemlerde çocukluk özel bir dönem olarak görülmez. Sanattaki çocuk imgesinin
değişimi, toplumdaki çocukluk kavramının algılanış şeklinin değişimine paralellik gösterir. İsa ve
melek ikonları, sanat tarihindeki en bilindik çocuk imgeleridir. Statü sahibi ya da soylu çocuğun
tek başına resmin konusu olması ancak 16’ncı yüzyılda gerçekleşebilmiştir. Fakat bunun dışındaki
çocuklar ise ancak 19. yy’da resmedilmiştir. Günümüze gelene değin çocuk imgesi birçok eserde
masumiyetin simgesi olarak, farklı şekillerde yer almıştır. Postmodernizmin hakim olduğu
günümüz sanatında çocuk imgesi, masumiyet/savunmasızlık/hassaslık kavramlarına tezat olarak
şüphe/şiddet/tanımsızlık kavramlarının bir araya geldiği huzursuz tasvirlerde görülür. Gottfried
Helnwein’in resimlerinde yer alan çocuk imgeleri; rahatsız edici şekilde, şiddet ve masumiyet
kavramlarını bir araya getirir. Bu çalışmada, öncelikle çocukluk kavramının gelişimi ve sanatsal
yansıması incelenecektir. Sonrasında geleneksel çocuk imgesinden oldukça uzak eserler üreten
Gottfried Helnwein’in sanatsal gelişimi ve eserleri incelenecektir. Sanatçının eserleri üzerinden
değişen çocuk imgeleri ve anlamları üzerine tartışılacaktır |
tr_TR |