Abstract:
Tasarımcılar, giysi tasarımında yeni biçimler ve farklı atmosferler yaratmak için giysinin ren gi, dokusu, yüzey kompozisyonu, malzemesi, hacmi ve silüet özellikleri üzerinde oynayarak
bunları kendi tasarım felsefeleri doğrultusunda yorumlarlar. Bu deneme ve arayışlar içerisinde
giysinin yapısı ve yüzeyini kurgulamada öne çıkan tekniklerden birisi plidir. Pli sonsuz sayıda
yüzey, biçim ve etki üretmeye uygundur. Bu sebeple yeni, deneysel ve özgün bir tasarım dene yimi için başlıca bir unsur olarak öne çıkar.
Endüstri devriminden günümüze pli yaygın olarak hemen her tasarımcının uyguladığı bir tek nik olmuştur. Ancak bu tekniği tasarım dilinin temeli olarak gören az sayıda tasarımcı vardır.
Mariano Fortuny, Madame Grès, Roberto Capucci ve İssey Miyake, pliyi tasarımlarını oluşturan
temel öge olarak görmüş ve kendi özgün tasarım anlayışları doğrultusunda yorumlayıp kul lanmışlardır. Her birinde pli tekniği giysinin yapısına ve görüntüsüne farklı özellikler katmış, bu
tasarımcıların tasarım dillerinin yansımasının aracı olmuştur.