Abstract:
Bireylerin geleceği yaratıcı çocuklara ve çocukların yaratıcılığını mümkün kılan özgün eğitim
içeriğine bağlıdır. Toplumların sahip oldukları orijinal ve üstün yapıtlar yaratıcı düşünceye
sahip insanların yarattığı yapıtlardır. Her toplum için en önemli eğitim sorunu yaratıcı
niteliklere sahip çocukları erken belirlemek ve bireylerde yaratıcı düşünceyi oluşturup
geliştirmektir. Çağımızda bunun için bazı uygulamalar mevcutken bu konuda araştırmalar
halen devam etmektedir. Kodlama eğitimi de bunlardan biridir. Öğrenciler kodlamayı
mühendis, bilim adamı olmak için öğrenmemeli, kodlamanın gerekliliğini anlamaları ve
içerisinde bulunduğu teknoloji çağına ayak uydurarak üretken olmaları gerekmektedir.
Bu çalışmada robotik ve kodlama eğitiminin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin yaratıcı düşünme
becerilerine etkisi incelenmiştir. Öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel deseni olan bu
araştırmada Torrance Yaratıcı Düşünme Testleri ölçeğinin A ve B Yaratıcı Düşünme formları
kullanılmıştır. A ve B formları sözel form toplam yaratıcılık, şekilsel form toplam yaratıcılık
puanları ve bu yaratıcılık puanlarının alt boyutları açısından değerlendirilmiştir. Deney ve
kontrol grubunda 15’er öğrenci yer almıştır. Veri analizi sonucunda deney grubunun şekilsel
form toplam yaratıcılık kategorisinde kontrol grubuna göre genel olarak daha yüksek puan
elde ettikleri ve puanları arasında anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Sözel yaratıcılık
toplam puanlarında ise deney ve kontrol grubunun toplam puanları açısından anlamlı bir
farklılık olmadığı ancak bazı alt boyutlarında anlamlı farklılıklar olduğu belirlenmiştir