Abstract:
Bu çalışmanın amacı, aktif fen eğitiminin (AFE), ortaokul altıncı sınıf
öğrencilerinin Fen Bilimleri dersine yönelik tutumları üzerindeki etkisini
tespit etmektir. Yarı deneysel yöntemle yapılan araştırmada, İstanbul İli
Küçükçekmece ilçesi evreni, bu ilçede yer alan 2 ortaokuldaki altıncı
sınıfa devam eden 244 öğrenci örneklemi temsil etmektedir. Veri toplama
aracı olarak Aksoy (2004) tarafından Türkçeye adapte edilen yaratıcılık
ölçeği ve Nuhoğlu (2008) tarafından geliştirilen Fen Bilimleri tutum
ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 16.00 istatistik programda
ANOVA ve t-testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda
AFE yaklaşımının ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersine
yönelik tutumları (t=1,97; p<0,05) ve yaratıcılıkları (t=5,12; p<0,05)
üzerinde olumlu etkisi olduğu belirlenmiştir. AFE alıp almama durumlarına
göre puan ortalamaları AFE alan öğrencilerin puan ortalamalarının, AFE
almayan öğrencilerin puan ortalamalarına göre yüksek olduğu görülmüştür.
Ayrıca AFE alıp almama durumlarına göre Fen Bilimleri dersine yönelik
tutum puan ortalamaları AFE alan öğrencilerin, AFE almayan öğrencilerin
puan ortalamalarına göre yüksek olduğu görülmüştür.