Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/9448
Title: DĠJĠTAL OYUNLARDA BAĞIMLILIK VE ġĠDDETĠN ÇOCUKLAR ÜZERĠNDEKĠ ETKĠSĠ: PUBG OYUNU ÜZERĠNE BĠR ĠNCELEME
Authors: BALDEMİR, Hilal
Keywords: Dijital oyun
dijital bağımlılık
Issue Date: 2021
Publisher: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Abstract: Ġçinde bulunduğumuz dijital çağda, internet yaĢamın her alanına nüfuz etmiĢ durumdadır. Bununla birlikte kiĢilerin yaĢamı, davranıĢları, duygu ve düĢünceleri de sanal dünyaya yönelmeye baĢlamıĢtır. Ġnternet çağının dijital yerlileri olan Z kuĢağı gençleri ve çocukları neredeyse bütün hayatlarını dijital mecra odaklı yaĢamaya adapte etmiĢlerdir. Eğitim, sosyal iliĢkiler, sosyal aktiviteler ve kiĢisel geliĢim için gerekli olan bütün ihtiyaçlar artık dijital kaynaklar aracılığı ile sağlanmaya baĢlamıĢtır. Tüm bu geliĢmelerle birlikte dijital yerliler için oyun anlayıĢı sanal dünyadan ibaret bir hale gelmiĢtir. Gençlerin ve çocukların sosyal, psikolojik ve fiziksel tüm geliĢimleri gerçek dünyanın dıĢında dijital ekranlar karĢısında Ģekillenmeye baĢlamıĢtır. Günümüzde dijital oyunlarla ilgili sayısız araĢtırma yapılmıĢtır ve yapılmaya devam etmektedir. Dijital yerliler üzerinde gerek olumlu gerekse olumsuz etkileri olan bu dijital oyunlara bağımlılık gün geçtikçe daha geniĢ kitlelere yayılmaktadır. Bu çalıĢmada dijital oyunların sebep olduğu bağımlılık ve Ģiddet eğilimlerinin çocuklar üzerinde ne gibi etkilerinin olduğunu ve ebeveynlerin dijital yerli olan çocuklarını bu olumsuz etkilerden korumak için neler yaptığını inceleyip ortaya çıkan sonuçları araĢtırma verileri ıĢığında sunmak amaçlanmıĢtır. ÇalıĢmada nitel veri toplama yöntemlerinden biri olan yarı yapılandırılmıĢ görüĢme tekniği kullanılacak aynı zamanda anket tekniği de kullanılarak sürdürülecektir. Bu bağlamda dijital oyun bağımlılığı olan çocuklar ve ebeveynleri ile yarı yapılandırılmıĢ görüĢme tekniği ve anket tekniği ile veriler elde edilecektir ve bu elde edilen veriler ıĢığında dijital oyunlarda bağımlılık ve Ģiddettin çocuklar üzerindeki etkisi sebep- sonuç iliĢkisi içerisinde incelenecektir örneklem olarak Pubg oyununun bu noktadaki rolü tartıĢılacaktır. AraĢtırmanın hipotezi olan “Pubg dijital vi oyunu bireylerde oyun bağımlılığına yol açar, Pubg oyunu bireylerde Ģiddet eğilimi oluĢmasına yol açar” fikirleri ispatlanmaya çalıĢılacaktır.
URI: http://hdl.handle.net/11547/9448
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10416292.pdf2.38 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.