Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/9097
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGÜRSOY, Medine-
dc.date.accessioned2021-06-18T07:57:30Z-
dc.date.available2021-06-18T07:57:30Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/9097-
dc.description.abstractYerel yönetimlerin yapabileceği hizmetlerin, üstlenecekleri sorumlulukların nitelikleri ve sınırları merkezi yönetim tarafından yasalarla belirlenmektedir. Benzer biçimde bu hizmetleri yaparlarken yararlanabilecekleri kaynaklar da yine merkezi idare tarafından tayin edilmektedir. Kendilerinin yapmaları gereken görevlerini belirlemede gerekse masraf kaynaklarını oluşturmada başvuru yapacakları kanun yapma ve vergi koyma erkleri yoktur. Avrupa Birliği’ne giriş safhasında olan ülkemizde kentleşme anlamında büyük bir role sahip olan belediyeler, kıt ve yetersiz kaynaklarıyla şehirleşmenin gerektirdiği gereksinimleri yerine getirmekle sorumludurlar. Ancak kaynaklarının yetersiz olmasından dolayı kentsel projeleri finanse edebilecek fonu yaratamamaktadırlar. Yüksek enflasyon nedeniyle iç pazardan uzun vadeli fon temini güçlüğü ve belediyelerin çok daha büyük ölçekli kentsel yatırımlara girişmeleri sonucu ortaya çıkan ek finansman gereği, uluslararası firmalardan alınabilecek fonları cazip hale getirdiği görülmektedir. Son zamanlarda özellikle büyükşehir belediyeleri bu amaçla Uluslararası Fonlarını kullanmakta olup, bu tür fonlara olan talep gün geçtikçe artmaktadır.tr_TR
dc.subjectYerel Yönetimtr_TR
dc.subjectFinansman,tr_TR
dc.subjectAvrupa Birliğitr_TR
dc.subjectPara Fonutr_TR
dc.titleBELEDİYELERE AB ÜYE ÜLKELERİ İLE İKİLİ İŞBİRLİĞİNDEN SAĞLANAN FONLARtr_TR
dc.typeThesistr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10113873.pdf1.3 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.