Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/9067
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorALHRIRI, Aisha-
dc.date.accessioned2021-06-17T07:42:13Z-
dc.date.available2021-06-17T07:42:13Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/9067-
dc.subjectvurgu – tonlama – dilsel yeterlilik – uygulama yeterliliğitr_TR
dc.titleARAPÇA YABANCI DİL ÖĞRETMENLERİNİN SES BİLGİSİ EĞİTİMİ VE YETERLİLİĞİNE ETKİStr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolBu araştırma yabancılara yönelik Arapça öğretme konusunun bir problemini ele almaktadır nitekim birçok çalışma ve araştırma, öğretme esnasında vurgu ve tonlamaya gereken önemin verilmediğini ve bazı öğretmenlerin dil konusunda yeterince deneyim sahibi olmadıklarını göstermektedir. Araştırmanın teorik yönü, yabancılara Arapça öğretmede ve öğretmenlerin yeterliliğinde vurgu ve tonlamanın önemini tanımayı hedeflemektedir. Çalışma vurgu ve tonlamanın etkilediği ve aynı zamanda etkilendiği dilsel ilişkileri gösterip açıklamaya dayanır. vurgu ve tonlamanın konuşma zinciri ve dili öğrenme konusundaki önemini ve dili öğretenin dil bilgisiyle ilgili deneyiminin zorunluluğunu açıklar çalaşma Bunları bilmenin öğrenenlerin doğru bir dil redinma ve bir iletişim aracı olarak dili doğru kullanmayla ilgili yeterlilikleri üzerine olan etkisini öngörmektedir. Araştırmanın pratik yönü ise, araştırmanın örnekleri Türkiye’de öğretmenlik yapan öğretmenlerden seçildi. vurgu ve tonlamanın öğretmenler açısından yabancılara Arapça öğretme konusundaki önemi ve öğretmenlerin dil bilgisi ve uygulamaları konusundaki birikimlerini öğrenmeyi hedefler. Çalışmanın sonuçları çalışmanın örneklerini oluşturan yabancılara Arapça öğretenlerin hem dil bilgisi hem de uygulamaları ile ilgili birikimlerinin orta seviyede olduğunu göstermiştir.tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10226982.pdf3.1 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.