Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11547/7528
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | GÜRBÜZ, TAMER | - |
dc.date.accessioned | 2021-04-30T11:39:15Z | - |
dc.date.available | 2021-04-30T11:39:15Z | - |
dc.date.issued | 2011 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11547/7528 | - |
dc.description.abstract | Her ne kadar eğitim geleneksel olarak bakıldığında ideal bir kadın mesleği olarak görülse de, kadınlar genel olarak daha çok sınıfa giren ders öğretmeni konumundadır. İçlerinde eğitim yöneticisi olanı oldukça azdır. Araştırmalar bize; sosyal, kültürel ve geleneksel inançların, hala kadınların davranışlarını ve tercihlerini belirlemekte olduğunu göstermektedir. Kadının kendi irade ve arzusu tam olarak toplumda karşılık bulabilmiş değildir. Eşinden kaynaklanan destek azlığı, danışman eksikliği, yöneticilik ve annelik arasındaki rol çatışması gibi nedenler buna kanıt olarak sayılabilir. Elbette, kadının kendi algılamasından kaynaklanan bir takım içsel engelleri de bulunmaktadır. Geleneksel açıdan öğretim, eş ve anne kavramları bir bütün olarak kadın rolünün tamamlayıcı olarak kabul edilse de, kadın yönetim açısından bu role aykırı olarak görülmektedir | tr_TR |
dc.title | DEVLET LİSELERİNDE GÖREV YAPAN KADIN ÖĞRETMENLERDE CAM TAVAN SORUNU: ĠSTANBUL ĠLĠ ÖRNEĞĠ | tr_TR |
dc.type | Thesis | tr_TR |
Appears in Collections: | Tezler -- Thesis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TAMER GÜRBÜZ CAM TAVAN-97.pdf | 1.23 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.