Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/7438
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYAŞAR, Ersin-
dc.date.accessioned2021-04-28T07:04:14Z-
dc.date.available2021-04-28T07:04:14Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/7438-
dc.description.abstractKurmaca eserlerin başkişisi anlamında kullandığımız kahraman kavramı dünyada yaşanan ve toplumsal yapıyı kökten değiştiren olayların etkisiyle yüzyıllar içinde özellikleri bakımından değişime uğramıştır. Mitler ve Antik Yunan Tragedyalarının tanrısal özellikler barındıran kahramanı, modernite ile birlikte birey merkezli bir hale gelerek tanrısal özelliklerinden sıyrılmış ve ‘an’ın kahramanına dönüşmüştür. İkinci Dünya Savaşı sonrasında ise özellikle Alman dilinde yazılan tiyatro oyunları başta olmak üzere, birçok çağdaş eserde kendi yaşamının bile kahramanı olamayan başkişiler ortaya çıkmıştır. Savaş bu bağlamda bir dönüm noktası niteliği taşımaktadır. Bu çalışmada kurmaca eserlerin başkişisi olarak kahramanın değişim süreci tartışılmış ve anti kahraman bağlamında Alman dilinde yazılmış olan model oyunlar üstünden bir saptama yapmaya çalışılmıştır.tr_TR
dc.subjectAnti kahramantr_TR
dc.subjectKahramantr_TR
dc.subjectAna karaktertr_TR
dc.subjectAlman Tiyatrosutr_TR
dc.subjectKapıların Dışındatr_TR
dc.subjectBüyük Romulustr_TR
dc.subjectKaspartr_TR
dc.subjectKorku Kemirir Ruhutr_TR
dc.subjectKontrbas,tr_TR
dc.subjectAteş Yüzlütr_TR
dc.subjectBay Kolperttr_TR
dc.titleİKİNCİ DÜNYA SAVAŞI SONRASI ALMAN DİLİNDE YAZILAN TİYATRO OYUNLARINDA ANTİ KAHRAMANtr_TR
dc.typeThesistr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10372385.pdf1.18 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.