Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/7397
Title: 5-6 YAŞ ÇOCUKLARININ AHLAKİ YARGI DÜZEYLERİ İLE SOSYAL BECERİ VE PROBLEM DAVRANIŞLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
Authors: KAYAHAN, Melisa
Keywords: Ahlaki Yargı
Sosyal Beceri
Problem Davranış
Issue Date: 2020
Abstract: Bu araştırmada, 5-6 yaş çocuklarının ahlaki yargı düzeyleri ile sosyal beceri ve problem davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul ili Ataşehir ilçesinde anaokuluna devam eden 56 yaş çocuklar oluşturmakta olup örneklemi ise bu evrende yer alan 110 çocuk oluşturmuştur. Çalışma kapsamında veriler 2019 yılı Haziran ayında oluşturulan anket formu kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın örnekleminde bulunan 5-6 yaş çocukların cinsiyet, yaş, kardeşinin olma durumu, anne ve babanın eğitim durumu demografik değişkenlerine ilişkin betimleyici analizlere tablolarda yer verilmiştir. Araştırmada, 5-6 yaş çocukların ahlaki yargı düzeyleri, sosyal beceri ve problem davranışları arasındaki ilişki nicel araştırma yöntemlerinden olan ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın amacı ve alt amaçlarına ulaşmak için 5-6 yaş çocuklardan “Kişisel Bilgi Formu”, “Ahlaki Yargı Ölçeği”, “Anaokulu ve Okul Öncesi Beceri ve Problem Davranış Ölçeği (PKBS-2)” kullanılarak veriler toplanmıştır. Verilerin analizi için öncelikle katılımcıların demografik özelliklerinin betimleyici istatistikleri verilmiştir. Verilerin normal dağılım gösterildiği anlaşıldıktan sonra ahlaki yargı ölçeği, sosyal beceri ölçeği, problem davranışlar ölçeğine ve alt boyutlarından aldıkları puanların cinsiyet, yaş, kardeşinin olma durumu, anne ve babanın eğitim durumu değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla t-testi, ahlaki yargı ölçeği, sosyal beceri ölçeği, problem davranışlar ölçeği ve alt boyutları arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığını belirlemek amacıyla da Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon katsayısı analizi yapılmıştır. Yapılan araştırmanın sonucunda 5-6 yaş çocukların ahlaki yargıları ile sosyal işbirliği sosyal etkileşim ve sosyal beceri arasında “yüksek”, sosyal bağımsızlık arasında “orta” düzeyde pozitif yönde bir ilişki olduğu görülmüştür. Ahlaki yargı ile dışa yönelim problemi ve problem davranışları arasında ise “yüksek”, içe yönelim problemi arasında da “orta” düzeyde negatif yönlü bir ilişki olduğu anlaşılmıştır. Sosyal beceri ile dışa yönelim ve içe yönelim problemi arasında da “yüksek”, problem davranışı ile de “çok yüksek” negatif yönlü bir ilişki olduğu anlaşılmıştır
URI: http://hdl.handle.net/11547/7397
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10331441.pdf1.54 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.