Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/7116
Title: TURİZM EĞİTİMİNDE HİZMET KALİTESİNİN İNCELENMESİ
Authors: kışlalı, özlem
Issue Date: 2019
Abstract: Bu çalışmada, ön-lisans düzeyinde turizm eğitimi verilen kurumlardaki hizmet kalitesinin söz konusu kurumlarda okuyan öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi yapılmıştır. Bu çerçevede turizm alanı ve hizmeti, turizm eğitimi ve turizm yönetim ve denetimi gibi konular alt başlıklarıyla incelenmiştir. Çalışma nicel araştırma yöntemlerinden tarama yöntemi kullanılarak yürütülmüştür. İlişkisel modele uygun olarak tasarlanan bu araştırmada turizm alanında eğitim gören üniversite öğrencilerinin demografik özellikleri ile eğitim gördükleri kurumun hizmet kalitesine ilişkin beklentileri ve algıları arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışmanın sonucunda ise cinsiyetlerine göre öğrencilerin beklenti ve algılarının farklılaşmadığı anlaşılmıştır. Eğitim gördükleri bölümlerine göre öğrencilerin beklentilerinin farklılaşmadığı fakat kurumlarındaki eğitimin kalitesinin çeşitli alanlarda farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Turizm Otelcilik ve Turizm Rehberliği öğrencilerinin okullarındaki eğitime ilişkin hizmet kalitesi açısından ise öğrenim gördükleri sınıf düzeylerine, ailenin ikamet ettiği yerleşim yerine, birlikte ve aynı yerde yaşanılan kişilere göre farklılaşmadığı sonucuna varılmıştır. Sonuç olarak; turizm eğitimi alanında yükseköğrenim gören katılımcı öğrencilerin kurumlarındaki hizmet kalitesine ilişkin beklentileri ile mevcut hizmetin kalite düzeyine ilişkin algıları arasında bölümlerine göre farklılaşma olmuştur.
URI: http://hdl.handle.net/11547/7116
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10279368.pdf1.88 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.