Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/5365
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorŞen, Tuğçe-
dc.date.accessioned2020-01-21T08:37:59Z-
dc.date.available2020-01-21T08:37:59Z-
dc.date.issued2019-06-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/5365-
dc.description.abstractİletişim teknolojilerinin gelişimi ile birlikte birçok alanda dijital dönüşüm gerçekleşmiştir. Bu dönüşüm süreci tüketim alışkanlıklarında yaşanan farklılıkları beraberinde getirmiş ve değişimlere yol açmıştır. Günümüzde tüketiciler geleneksel yöntemlerin haricinde dijital ortamlar aracılığıyla yapılan tüketime yönelmiş ve tüketim artık dijital olarak yapılan bir faaliyet haline gelmiştir. Dijital tüketicilerin sayısı her geçen gün artmaya devam etmektedir. İnternet sayesinde kendilerini bilgiyle donatabilen bu kişiler istediği ürün ve hizmete istediği zaman ulaşabilmektedir. Ancak bazı durumlar tüketicilerin krizlerle karşı karşıya kalmasına yol açmaktadır. Krizin, dijital tüketicilerin satın alma davranışlarını ne yönde etkilediği ve değiştirdiği incelenmesi gereken konular olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmada, tüketicilerin kriz dönemlerinde dijital tüketimde satın alma davranışları, alışkanlıkları, tutumları ve harcamalarını nasıl şekillendirdikleri araştırılmaktadır. Bu bağlamda kriz döneminde dijital tüketimde satın alma davranış değişikliklerini ortaya koymaya yönelik yapılan çalışmada sormaca (anket) tekniği kullanılacaktır. Sormaca (anket) tekniği ile toplanan bulgular, yapılan analizler doğrultusunda ayrıntılı olarak değerlendirilecek ve yorumlanacaktır.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectYeni medyatr_TR
dc.subjectE-Ticarettr_TR
dc.subjectDijital tüketimtr_TR
dc.subjectSatın alma davranışıtr_TR
dc.subjectNew mediatr_TR
dc.subjectE-Commercetr_TR
dc.subjectDigital consumptiontr_TR
dc.subjectPurchase behaviortr_TR
dc.titleKRİZ DÖNEMLERİNDE DİJİTAL TÜKETİMDE TÜKETİCİNİN SATIN ALMA DAVRANIŞLARININ ANALİZİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolDevelopments in communication technologies has led digital transformation in many fields. These developments has also affected the consumpiton preferences. Instead of traditional consumption methods, people are tend to buy new things through to digital platforms. Number of the 'digital consumers' (as a term who prefers digital platforms for shopping) are incerasing day by day. These digital consumers can easily gather information through internet and therefore they can easily find and buy new products or can get services that they want. However, the crises are affecting digital consumers and digital platforms as much as it affects traditional bazaar and consumers. This research is going to find out how these crises are affecting consumption preferences and behaviors of digital consumers. In this research, research technic is going to be 'survey method'. Evidences that will be gathered in the end of the research are going to be analyzed, evaluated and interpreted.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber153tr_TR
dc.identifier.bibliographictagŞen, Tuğçe, KRİZ DÖNEMLERİNDE DİJİTAL TÜKETİMDE TÜKETİCİNİN SATIN ALMA DAVRANIŞLARININ ANALİZİ(2019), İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10274518.pdf4.43 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.