Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/5361
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYıldırım, Gülay-
dc.date.accessioned2020-01-21T08:24:35Z-
dc.date.available2020-01-21T08:24:35Z-
dc.date.issued2019-08-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/5361-
dc.description.abstractYeni Türk Edebiyatımıza kırkın üzerinde eser kazandıran Sâmiha Ayverdi Hanımefendi, Osmanlı Devleti’nin son dönemlerinden, kuruluş dönemine, mütareke yıllarından, Cumhuriyet dönemine kadar tanıklık etmiş; içinde yaşamış olduğu topraklara ve medeniyete karşı kayıtsız kalmayıp bunları neşretmiştir. Bu eserlerinde sıkça çocukluğunun da geçtiği köşklerden, yalılardan, konaklardan ve diğer mimari unsurlardan da bahsetmiştir. Bu mimari unsurlardan bahsederken Türk sanatının ince zevkini okuyucularına büyük bir ustalıkla aktarmıştır. Türk Edebiyatında roman, deneme, şehir hayatı, tarih türünde eserler vermiş, özellikle klasik şehir kültürünü kitaplarında anlatan yazarımızın daha çok Türk mimarisi hakkında söylediklerini, değerlendirmelerini, bilhassa 1950’den sonraki değişmeleri yorumlamasını inceledik. Öte yandan yazarın geçmişe ve dönemine tuttuğu aynayı okuyuculara vermenin faydalı olacağını düşünüyoruz. Bildiği gibi özellikle İstanbul, 1950’den sonra çok değişikliklere uğramıştır. Yazarımız sadece bunların şahidi değil, aynı zamanda da değerlendiricisidir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectYeni Türk Edebiyatıtr_TR
dc.subjectSâmiha Ayverditr_TR
dc.subjectMimaritr_TR
dc.subjectSanattr_TR
dc.subjectTürk sanatıtr_TR
dc.subjectNew Turkish Literaturetr_TR
dc.subjectSâmiha Ayverditr_TR
dc.subjectArchitecturaltr_TR
dc.subjectArttr_TR
dc.subjectTurkish arttr_TR
dc.titleSÂMİHA AYVERDİ’NİN ESERLERİNDE MİMARÎtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolSâmiha Ayverdi, who brought more than forty literary work to our New Turkish Literature, witnessed from the last periods of Ottoman Empire to İndependence period, from the cease-fire years to Rebublic period; issued these topics by not being unconcerned to the civilization and land she lived. Also, in her Works she often mentioned about mansion, villa and waterside residence, she spent her childhood, and other architectural facts. While mentioning these architectural facts, she transferred sophistication of Turkish art to readers with great skill. Although our writer worked on novel, essay, country life and history, especially classical city culture in her books, we have studied on mainly the writer’s statements, evaluations about Turkish architecture, most of all her comments about the changes after 1950. In other respects, we have thought that the mirror of our writer to the past and her period will be useful for the readers. As known, İstanbul changed especially after 1950. Our writer is not only the witness of these period but olso the evaluator.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber254tr_TR
dc.identifier.bibliographictagYıldırım, Gülay, SÂMİHA AYVERDİ’NİN ESERLERİNDE MİMARÎ(2019). İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10295208.pdf1.65 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.