Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11547/5211
Title: | BRANŞ ÖĞRETMENLERİNİN DEMOGRAFİK VE MESLEKİ ÖZELLİKLERİNE GÖRE |
Authors: | Işık, Aysel |
Keywords: | Branş öğretmeni Örgütsel bağlılık Demografik özellik Branch teachers Organizational commitment Demographic characteristics |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
Abstract: | Bir ülkenin geleceği, yetiĢmekte olan nesillerin eğitimine bağlıdır.Ancak eğitimle ülkemizin geliĢmesine ve daha refah düzeye gelmesini sağlayabiliriz. Buradaki en büyük sorumluluk ise öğretmenlerimize aittir. Öğretmenlerimizin daha hevesli, azimli ve üretken olması örgütsel bağlılıklarına bağlıdır. ÇalıĢmada branĢ öğretmenlerinin örgütsel bağlılıklarının eğitim kurumlarının amaçları doğrultusunda olup olmadığı incelenmekte ve bireylerin demografik ve mesleki özelliklerinin örgütsel bağlılıkları üzerinde etkisi olup olmadığı araĢtırılmıĢtır. Bu amaçla Ġstanbul Fatih ilçesindeki ilköğretim okullarında görev yapan branĢ öğretmenleri seçilmiĢ ve bunlara ilgili anket formundaki sorular sorulmuĢtur. AraĢtırma kapsamında branĢ öğretmenlerinin örgütsel bağlılık ölçeğine iliĢkin önermelere katılım dereceleri incelenmiĢ ve branĢ öğretmenlerinin demografik özelliklerinin örgütsel bağlılıklarına iliĢkin tutumlarında farklılaĢma yaratıp yaratmadığı araĢtırılmıĢtır. Toplanan verilerin SPSS 22.0 istatistik paket programı ile çözümlenmesi yapılmıĢtır. ÇalıĢmada branĢ öğretmenlerinin demografik özelliklerinin, örgütsel bağlılık tutumları arasında istatistiksel açıdan anlamlı farklılık bulunmadığı ancak öğretmenlerin ekonomik kaygı ve beklentilerinin örgütsel bağlılıklarını önemli derecede etkilediği görülmüĢtür. |
URI: | http://hdl.handle.net/11547/5211 |
Appears in Collections: | Tezler -- Thesis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
10125022.pdf | 3.33 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.