Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/5205
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSultanoğlu, Hüseyin-
dc.date.accessioned2019-12-02T08:30:17Z-
dc.date.available2019-12-02T08:30:17Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/5205-
dc.description.abstractBu araĢtırmada ”Okul Yöneticilerinin Ġlköğretimdeki Önleyici Hizmet Programlarına BakıĢ Açısının Değerlendirilmesi” konu edilmiĢtir. Bu bağlamda araĢtırmanın amacı örneklem grubunda görev yapan okul müdürlerinin önleyici hizmete yönelik algılarının belirlenmesidir. AraĢtırmanın evrenini Ġstanbul ili, örneklemi ise Ġstanbul Bahçelievler ve Bakırköy ilçelerinde bulunan 51 ilkokul müdürünü kapsamaktadır. AraĢtırma, nitel yöntemle gerçekleĢtirilmiĢtir. Veri toplama aracı olarak araĢtırmacılar tarafından hazırlanan anket kullanılmıĢtır. Ankette birinci bölümde katılımcıların demografik özelliklerini ortaya koymak amacıyla 5 sorudan oluĢan kiĢisel bilgi formu, ikinci bölümde ise “Okul Yöneticilerinin Ġlköğretimdeki Önleyici Hizmet Programlarına BakıĢ Açısının Değerlendirilmesi” amacıyla hazırlanan yanıtları evet ve hayırdan oluĢan 10 soru yer almaktadır. Anket formunun görünüĢ geçerliliğinin tespiti amacıyla iki uzman görüĢüne baĢvurulmuĢtur. Ayrıca yine araĢtırmacılar tarafından hazırlanan 5 soruluk yapılandırılmıĢ görüĢme formu anket sonuçlarının geçerliliğini sorgulamak amacıyla 11 müdürle yüz yüze gerçekleĢtirilmiĢtir. Veriler, frekans analizleri, Ki-Kare ve içerik analizi ile değerlendirilmiĢtir. AraĢtırmanın sonunda, önleyici hizmet anketi maddelerine müdürlerin verdikleri cevaplar incelendiğinde cinsiyet, yaĢ, medeni durum, kıdem yılı ve öğrenim durumuna göre anlamlı farklılığın görülmediği tespit edilmiĢtir. Okul yöneticilerinin önleyici hizmet programının uygulanması eğitim-öğretime katkı sağladığını ix düĢündükleri, ancak okul müdürlerinin 1.Sınıfa baĢlayacak öğrenciler için disleksi (öğrenme bozukluğu) testi, hiperaktivite ve dikkat eksikliği testi, diskalkuli (matematik bozukluğu) testi yapmadıkları, hazırbulunuĢluk testinin de uygulanmadığı tespit edilmiĢtir. Bunun yanında müdürlerin, “Öğrencilerin seviyelerine uygun gerekli ders araç-gereçleri temin edildi.” önermesine katıldıkları sonucuna ulaĢılmıĢtır. Okul müdürlerine, öğrencilerin baĢarısını artırmada erken dönemde alınacak önlemlerden birisinin önleyici hizmetler olduğunun farkındalığının artırılması, teĢvik edilmesi ve konuyla ilgili bilgilendirmeler yapılması önerilebilir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectOkula alma testitr_TR
dc.subjectMüdürtr_TR
dc.subjectÖnleyici Hizmettr_TR
dc.subjectHazırbulunuşluktr_TR
dc.subjectOkultr_TR
dc.subjectSchool enrolment testtr_TR
dc.subjectManagertr_TR
dc.subjectProactive servicetr_TR
dc.subjectSchool readinesstr_TR
dc.subjectSchooltr_TR
dc.titleOKUL YÖNETİCİLERİNİN İLKÖĞRETİMDEKİ ÖNLEYİCİ HİZMET PROGRAMLARINA BAKIŞ AÇISININ DEĞERLENDİRİLMESİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolIn this research the topic was “The assessment of school managers‟ perspectives about proactive service programmes at primary schools”. In this context, the aim of this study was to determine the proactive service perceptions of school managers working in the sample group. The universe of the research was Ġstanbul province, and sample group contains 51 school managers who worked in Bakırköy and Bahçelievler districts in Ġstanbul.The qualitative method was used in the research. To obtain the data, a questionnaire which was prepared by researchers was applied to sample group. The questionnaire consisted two parts. The 5 questions in the first part was dealing with demographic data of participants and the second part have 10 questions with yes or no answers to obtain data about school manager‟s perspectives about proactive service programmes at primary schools. Also 5 structured interview questions were asked to 11 school manager by the face to face relation to evaluate the results of questionnaire in detail. The data were analysed by frequency, chi-square and content analysis. When the answers of school managers for Proactive Service Survey are analysed, no significant difference was seen according to gender, age, marital status, seniority or educational background. School managers thought that the application of Proactive Service Programme makes a major contribution to education. However the result has also showed that school managers do not apply dyslexia test, hyperactivity attention deficit disorder test or dyscalculia test to the students who will start the first grade and school readiness test was not applied. Also all school managers agreed the statement “Students are provided necessary lesson equipment‟s which are convenient for their levels.” The awareness about proactive service program and education of school managers about them can be recommended.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber73tr_TR
dc.identifier.bibliographictagSultanoğlu, Hüseyin, OKUL YÖNETİCİLERİNİN İLKÖĞRETİMDEKİ ÖNLEYİCİ HİZMET PROGRAMLARINA BAKIŞ AÇISININ DEĞERLENDİRİLMESİ(2015), İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10081797.pdf1.72 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.