Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11547/2467
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Adal, Elif Ece | - |
dc.contributor.author | Çakıroğlu, Jale | - |
dc.date.accessioned | 2019-06-27T11:29:05Z | - |
dc.date.available | 2019-06-27T11:29:05Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | 1 | tr_TR |
dc.identifier.issn | 2149-5438 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11547/2467 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin 2006 Fen ve Teknoloji Programı’na ilişkin algılarını ve bu algıların programın içeriğiyle örtüşme düzeyini, programın uygulanma ve benimsenme düzeyinin daha iyi anlaşılması için ortaya koymaktır. 9 Fen ve Teknoloji öğretmeniyle derinlemesine mülakatlar yoluyla keşif odaklı niteliksel bir araştırma yürütülmüştür. Ego-tehdidi ile baş etmek için, veri toplama aracı olarak oyun etkinliği adı verilen görece yeni bir teknik geliştirilmiştir. Toplanan veri, içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın bulguları, öğretmenlerin programı uygulamak için çaba sarf ediyor olmalarına rağmen, programı dikkatli bir şekilde incelememelerinden kaynaklı olarak, bu çabalarının boşa gittiğini göstermektedir. Aynı yöntem ile değişen Fen ve Teknoloji Programına ilişkin öğretmen algıları da incelenecektir. | tr_TR |
dc.language.iso | tr | tr_TR |
dc.publisher | İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | tr_TR |
dc.subject | İlköğretim | tr_TR |
dc.subject | Fen programı | tr_TR |
dc.subject | Öğretmen algısı | tr_TR |
dc.subject | Elementary | tr_TR |
dc.subject | Science curriculum | tr_TR |
dc.subject | Teacher’s perception | tr_TR |
dc.title | Science teachers’ perceptions of the Turkish Elementary Science and Technology Curriculum | tr_TR |
dc.type | Article | tr_TR |
dc.description.abstractol | The aim of this study was to reveal the science teachers’ perceptions of the fundamentals of the 2006 Elementary Science and Technology Curriculum and the level of consistency of these perceptions with the content of the curriculum in order to get deeper understanding of the implementation and adoption level of the curriculum. An exploratory qualitative research was operated through in-depth interviews with 9 science teachers. To directly deal with ego-threat, a relatively new technique, game activity, was developed as the data gathering tool. The findings indicated that although teachers spend an effort to implement the curriculum, since they did not examine it closely, their efforts go in vain. The new curriculum also will be tested using the same method. | tr_TR |
dc.publisher.issue | 1 | tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber | 85 | tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber | 114 | tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag | Adal, Elif Ece, Çakıroğlu, Jale, Science teachers’ perceptions of the Turkish Elementary Science and Technology Curriculum(2015), İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | tr_TR |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Dergisi |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Eğitim Fakültesi Sayı 1_p094-123.pdf | 668.09 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.