Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2393
Title: THE IMPACT OF EDUCATIONAL GAMES AND GENDER ON FIVEYEAR-OLD IRAQI EFL LEARNERS
Authors: Al-Zangana, Akram Faraj Ali
Keywords: Yabancı dil olarak İngilizce
Kelime öğretimi
Eğitsel oyunlar
Çok küçük öğrenciler
Erken çocukluk eğitimi
English as a foreign language
Vocabulary teaching
Educational games
Very young learners
Early childhood education
Total Physical response
Five-yearoldchildren
Issue Date: 2018
Publisher: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Abstract: Bu çalışmanın hedefi, eğitsel oyun tekniğinin beş yaş, okul öncesi öğrencilerinin İngilizce kelime öğrenimi üzerindeki tesirini araştırmaktır. Çalışmanın örneklemi ise, 16 erkek ve 16 kız olmak üzere beş yaşında olan toplam 32 özel anaokulu öğrencisinden oluşmaktadır. İki farklı gruba ayrıldılar. Her grup için 16 öğrenci vardı (8 erkek ve 8 kadın). Veri toplama aracı, hazırlanan 36 maddelik Yabancı Dil Olarak İngilizce Kelime Performans Kontrol Listesi’den ibarettir. Altı haftalık bir süre içinde iki gruba Tümüyle Fiziksel Tepki metodu ile resimli kartlarla 36 kelime öğretilmiştir. Deneysel grupta eğitsel oyunları kullanılırmıştır ve kontrol grubunda ise eğitsel oyunları kullanılmamıştır. Deneyim nihayetinde t-test incelemesi yapılmış ve eğitsel oyunları aracıyla öğrenen deneyde konu olan grubun lehine olarak iki grup arasında İngilizce kelime başarısı açısından tesir büyüklüğü aşırı derecede açık bir ihtilaf bulunmuştur. Ayrıca, yabancı dil olarak İngilizce kelime öğrenimine bahsedilen deneysel grupta eğitsel oyunlarıyla ve kontrol grubunda eğitsel oyunları olmaksızın, cinsiyetin tesiri olup olmadığı konusuda da t-testler aracıyla incelenmiştir. Son olarak, bu iki grup için İngilizce kelime öğreniminde anlamsız bir cinsiyet tesiri bulunmuştur.
URI: http://hdl.handle.net/11547/2393
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
515651.pdf1.13 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.