Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2386
Title: SOSYAL MEDYADA ARAMA MOTORU REKLAMLARI
Authors: Akyol, Dilara İrem
Keywords: Arama Motoru Reklamları
Sosyal Medya
Yeniden Hedefleme
Yeniden Pazarlama
Search Engine Ads
Social Media
Retargeting
Remarketing
Issue Date: 2018
Publisher: İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
Abstract: İnternet kullanıcılarının aradıkları her türlü bilgiye arama motorları sayesinde ulaşması, reklamverenler için fırsat yaratarak satın almaya hazır müşterilere doğrudan ürün ve markalarını tanıtma olanağı sağlamıştır. Sosyal Medyada Arama Motoru Reklamları ise, satın almaya hazır müşterilerin arama motorlarında ihtiyaçlarına yönelik arattırdıkları ürün ve hizmetleri, o an satın alma davranışında bulunmadığı durumlarda tüketim güdüsünü harekete geçirme amacıyla inceledikleri ürün ve hizmetlerin reklamlarıyla sosyal medya platformu üzerinde tekrar karşılaşarak hatırlamalarını sağlayarak ve satın almayı etkilemesi amacıyla oluşturulan yeni bir reklam modelidir. Araştırmada kullanılan en önemli materyali, konuyla ilgili uzmanların görüşleri oluşturmaktadır. Araştırma, derinlemesine betimlemeyle katılan görüşmecilerin düşüncelerinden modelleme oluşturarak konunun kapsam ve çerçevesini ortaya çıkartarak tanımsal ve kavramsal temelinin oluşturulması ihtiyacına yönelik hazırlanmıştır. Bu doğrultuda Sosyal Medyada Arama Motoru Reklamlarının genel amaç ve kullanım nedenlerinin başında, hatırlatma sağlayarak satın almayı etkileme olduğu saptanmıştır. Satın almaya olan etkisinin ise genel olarak olumlu düzeyde olsa da sektörden sektöre değişiklik gösterebileceği her marka için olumlu etki yaratmayacağına kanaat getirilmiştir. Kampanya stratejisinin temelinde hedef kitle analizinin iyi segmente edilerek hedefleme üzerine oluşturulması gerektiği ve frekans aralıklarının iyi belirlenerek güncellenmeye önem verilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Büyük ölçekli kurumsal firmaların bu reklam modeliyle ilgili farkındalık düzeylerinin yüksek olduğunu ve sık sık kullandıklarını fakat küçük ölçekli işletmelerde farkındalığın oluşmadığı da araştırma bulgularında saptanarak, Sosyal Medyada Arama Motoru Reklamlarının ne olduğu ve nasıl uygulandığıyla beraber, reklam modelinin temel taşları oluşturularak kavramsal ve tanımsal olarak ortaya çıkartılmıştır.
URI: http://hdl.handle.net/11547/2386
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
515489.pdf3.97 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.