Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2381
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSarar, Merve-
dc.date.accessioned2019-05-30T11:03:29Z-
dc.date.available2019-05-30T11:03:29Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/2381-
dc.description.abstractOkul öncesi dönemi yetenek gelişiminde için kritik bir dönemdir. Bu çalışmada okul öncesi öğretmenlerinin üstün yetenekliler eğitimine ilişkin öz yeterlik düzeyleri ile üstün yeteneklilerin eğitimine yönelik algı ve bilgisi arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma modeli nicel araştırma modellerinden ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmanın örneklemini Türkiye’de Kayseri ili merkezinde yer alan resmi ilkokullar ve bağımsız anaokullarında görev yapan 261 okul öncesi öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama araçları; Üstün Yetenekliler Eğitimine İlişkin Öz yeterlilik Ölçeği, Üstün Yetenekliler Eğitimi Bilgi Testi ve Üstün Yetenekliler Eğitimi Algı Testi kullanılmıştır. Bu ölçekler 5’li likert tipte ölçeklerdir. Veri analizinde yüzde, frekans ve pearson momentler çarpıı kullanılmıştır. Elde edilen veriler sonucunda okul öncesi öğretmenlerin üstün yetenekliler eğitimine ilişkin öz yeterlilik öz yeterlik ve algı düzeyleri yüksek çıkmıştır. Ancak okul öncesi öğretmenlerinin üstün yetenekli çocuklara yönelik bilgi düzeyleri düşük çıkmıştır. Okulöncesi öğretmenlerinin üstün yetenekliler eğitimine ilişkin öz yeterlilik, algı ve bilgi düzeyi ölçüm verileri eğitim düzeyi değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermektedir (p<0.05). Okul öncesi öğretmenlerinin üstün yetenekliler eğitime ilişkin öz yeterlik düzeyleri, üstün yeteneklilerin eğitimine yönelik algı ve bilgi düzeyleri arasında anlamlı ilişkiye bakıldığında; okul öncesi öğretmenlerin öz yeterlilik düzeyleri ile üstün yetenekli çocuklara yönelik algı düzeyleri arasında pozitif, yüksek, istatistiksel olarak anlamlı (r=.813) bir ilişkini olduğu bulunmuştur. Okul öncesi öğretmenlerin öz yeterlilik düzeyleri ile üstün yetenekliler eğitimi bilgi testi düzeyleri arasında negatif, yüksek, istatistiksel olarak anlamlı (r=-.790) bir ilişkini olduğu bulunmuştur. Okul öncesi öğretmenlerin üstün yetenekli çocuklara yönelik algı düzeyleri ile üstün yetenekliler eğitimi bilgi testi düzeyleri arasında negatif, yüksek, istatistiksel olarak anlamlı (r=-.776) bir ilişkini olduğu bulgusuna ulaşılmıştır.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectÜstün Yeteneklitr_TR
dc.subjectÖz yeterliliktr_TR
dc.subjectAlgıtr_TR
dc.subjectÜstün Yetenekliler Eğitimi Bilgisitr_TR
dc.subjectGifted Educationtr_TR
dc.subjectSelf-Efficacytr_TR
dc.subjectPerceptiontr_TR
dc.subjectGifted Education Knowledgetr_TR
dc.titleOKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN ÜSTÜN YETENEKLİLER EĞİTİMİNE İLİŞKİN ÖZ YETERLİK DÜZEYLERİ İLE ÜSTÜN YETENEKLİLERİN EĞİTİMİNE YÖNELİK ALGI VE BİLGİSİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolThe preschool period is a critical period for talent development. In this study, it was aimed to examine the relationship between pre-school teachers' self-efficacy levels of gifted education and perception and knowledge of the education of the gifted. The research model is the relational survey model from the quantitative research models. The sample of the research consists of 261 preschool teachers who work in official primary schools and private kindergartens located in Kayseri city center in Turkey. Data collection tools; Self-efficacy Scale for Gifted Education, Knowledge Test for Gifted Education and Perception Test of Gifted Education were used. These scales are likert type scales of 5. Percentage, frequency and Pearson moments are used in the data analysis. As a result of the obtained data, self – efficacy and perception level of preschool teachers regarding the training of gifted students were high. However, pre-school teachers' knowledge levels for gifted children are low. The self-efficacy, perception and level of knowledge about the training of the gifted students of the preschool teachers showed a significant difference according to the education level (p<0.05). When the pre-service teachers' self-efficacy levels related to gifted education are examined; it was found a positive, high, statistically significant (r =.813) relationship between self-efficacy levels of pre-school teachers and perception levels for gifted children. It was found that there was a negative, high, statistically significant (r =-.790) relationship between self-efficacy levels of preschool teachers and levels of education of gifted. There was a negative, high, statistically significant (r =-.776) relationship between pre-school teachers’ perception levels for gifted and talented students' knowledge test scores.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber118tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
513004.pdf2.62 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.