Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2344
Title: CHANEL VE YSL MARKALARI ÜZERİNDEN KADINLARIN ÖTEKİLEŞTİRİLMESİNE MODA İLE BAŞKALDIRIŞ
Authors: Aliyeva, Ulkar
Keywords: Kadın
Cinsiyet
Moda
Diskriminasyon
Toplum
Woman
Gender
Fashion
Discrimination
Society
Issue Date: 2017
Publisher: İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
Abstract: Bu tez çalışmasının seçilme nedeni Dünya’da ve Türkiye’de zaman içinde kitle iletişim araçları da dahil olmak üzere çeşitli etkenlerle toplumda kadınların yerinin nasıl değiştini ve bir iletişim biçimi olarak modanın bu konuyla ne kadar iç içe olduğunu incelemektir. Aynı zamanda çalışmanın amacı geçmişteki bilgileri irdeleyerek günümüze kadar olan süreçte atılan adımlarda nelerin eksik olduğunu tespit etmek ve giyinmenin toplumsal cinsiyet ve ayrımcılık kavramıyla ne kadar bağlantılı olduğunu göstermektir. Kadının toplumdaki yeri problemi, cinsiyet ayrımına bağlı olarak ortaya çıkan kadınların ezilmesi ve ikincilleştirilmesi sorunudur. Moda ise “giyinme olgusu” anlamında dördüncü bedensel fonksiyonumuz olarak tanımlanır. Giyinmek; nefes alma, beslenme ve uyumanın ardından insan bedeninin gereksinimi olan en temel eylemlerden biridir. Bu yüzden de bu iki olgunun yani ötekileştirme ve modanın aynı konu içinde yer alması hiç te tesadüfi değildir. Başvurulan kaynaklardan elde edilen araştırma bulguları sonucunda kadınların belli dönemlerde attığı somut adımların çoğunun toplum tarafından iyi karşılanmaması ve devlet seviyesinde desteklenmemesi sebebiyle pek te etkili olamadığı kanısına varıldı. Bir taraftan da modanın bir iletişim aracı olarak kendini ifade etme biçimi olduğu sonucuna varıldı. Bu araştırmada içerik analizi yöntemi, birincil ve ikincil veri kaynaklar kullanılmıştır.
URI: http://hdl.handle.net/11547/2344
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
503166.pdf1.95 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.