Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2254
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTahirli, Arzu-
dc.date.accessioned2019-05-28T06:42:54Z-
dc.date.available2019-05-28T06:42:54Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/2254-
dc.description.abstractOver the history it was clearly observed how healthcare industry plays an important role not only in the physical and mental state of society but in economic sphere as well. Unlike most other businesses taxation and privileges applied in healthcare industry differ depending on their political, social and economic influences. If we look at the budget of one country we will be able to observe how big proportion of the budget funds fall under healthcare industry sector, and it includes both healthcare implementing (clinics, hospitals, test centres, etc.) and development services (institutions, scientific projects, etc.) If we look at the definitions the term receivables stand for the due funds that should be received by one side for the services and/or products provided to the other side. In accounting it is included in balance sheet and consider all debts owed to the company (contractor company, services and/or products providing side). For company’s managerial level employees, receivables are one of the most important dues of their job and it is reasonably considered as the power that makes company keep going. Despite the size of the company all the company owners/managers observe receivables as their top priority. In this thesis paper the importance of receivables management for a unit of healthcare industry would be shown, by presenting some samples on private clinic located in Baku, Azerbaijan. The experience of accounting team will help to understand the true meaning of receivables, what they depend on, what they control and influence, how it should be managed and how company should react on the changes within the company and the country in order to keep the receivables flow in proper condition. Below we will firstly observe the main aspect of proper receivables management procedure and see them on the examples shown on private clinic model. Besides that, the purpose of this thesis is to show algorithm of steps that should be taken in possible situations that can be met in some healthcare industry unit.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherISTANBUL AYDIN UNIVERSITESY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCEStr_TR
dc.subjectAccountingtr_TR
dc.subjectReceivablestr_TR
dc.subjectHealthcaretr_TR
dc.subjectMuhasebetr_TR
dc.subjectAlınan Hesaplartr_TR
dc.subjectSağlık Endüstrisitr_TR
dc.titleĠLKÖĞRETĠM SINIF ÖĞRETMENLERĠNĠN KÖY ENSTĠTÜLERĠ HAKKINDAKĠ GÖRÜġLERĠNĠN ĠNCELENMESĠtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolTarih boyunca, sağlık endüstrisinin yalnızca toplumun fiziksel ve zihinsel durumu değil, aynı zamanda ekonomik alanda nasıl önemli bir rol oynadığı açık bir şekilde görülmüştür. Çoğu diğer işletmelerin aksine, sağlık sektöründe uygulanan vergilendirme ve ayrıcalıklar, politik, sosyal ve ekonomik etkilerine bağlı olarak farklılık gösterir. Bir ülkenin bütçesine bakarsak, bütçe fonlarının büyük kısmının sağlık sektörü sektörüne girdiğini gözlemleyebileceğiz ve hem sağlık hizmeti uygulamalarını (klinikler, hastaneler, test merkezleri vb.) Hem de geliştirme hizmetlerini (kurumları , Bilimsel projeler, vb.) Tanımlara bakarsak, alacaklar bir tarafın diğer tarafa sağlanan hizmetler ve / veya ürünler için ödenmesi gereken fonları ifade eder. Muhasebede bilançoda yer alır ve şirkete borçlu olan tüm borçları (yüklenici firma, hizmet ve / veya sağlanan taraflar) dikkate alır. Şirketin yönetsel düzeydeki çalışanları için, alacaklar, işlerinin en önemli yükümlülüklerinden biridir ve şirketin devam etmesini sağlayan makul olarak kabul edilir. Şirketin büyüklüğüne rağmen, tüm şirket sahipleri / yöneticileri, alacaklarını öncelikli olarak gözlemlemektedir. Bu tez çalışmasında Bakü, Azerbaycan'da bulunan özel klinikte bazı örnekler sunularak bir sağlık sektörü birimi için alacak yönetiminin önemi gösterilecektir. Muhasebe ekibinin deneyimi, alacakların gerçek anlamını, hangi maddeye bağlı olduklarını, neyi kontrol ve kontrol ettiğini, neyi nasıl yönetileceğini ve şirketin şirket içindeki ve ülkedeki değişikliklere nasıl tepki vereceğini anlamaya yardımcı olacaktır. Alacaklar doğru akıyor. Aşağıda, öncelikle uygun alacak yönetim prosedürünün ana unsurunu gözlemleyeceğiz ve bunları özel klinik modelde gösterilen örnekler üzerinde göreceğiz. Bunun yanı sıra, bu tezin amacı, bazı sağlık sektörü birimlerinde karşılanabilecek muhtemel durumlarda alınması gereken adımların algoritmasını göstermektir.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber194tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
481924.pdf4.48 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.