Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2251
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTezcan, Elif Tuba-
dc.date.accessioned2019-05-28T06:26:13Z-
dc.date.available2019-05-28T06:26:13Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/2251-
dc.description.abstractTüketicinin taleplerinin giderilmesi için yapılandırılan yeni medya teknolojilerinin pazarlama alanında da sıklıkla kullanıldığı gözlenmekte ve tüketiciye hızlı, kolay ulaşılabilme adına firmaların pazarlama stratejilerinin değişerek, mobil pazarlamaya kaydığını göstermektedir. Günümüz teknolojilerinin ışığında akıllı mobil telefonlar hayatımızı kolaylaştırmakta ve yaşamımızın vazgeçilmez bir öğesi olmaktadır. Bu bağlamda, tüketiciye mobil mesaj yoluyla ulaşılması maliyet düşüklüğü ve etkili olması nedeniyle tercih edilmektedir. Mobil pazarlama kanallarından biri olan konum tabanlı pazarlama, bireyin ağ-konum bilgileri doğrultusunda tüketiciye “sen neredeysen ben ordayım” algısını yerleştirdiği ve tüketicinin tüketim alışkanlıklarını değiştiren pazarlama yöntemi olarak karşımıza çıkmaktadır. Çalışma, mobil pazarlama kanallarından biri olan konum tabanlı pazarlama bağlamında bireylerin konum tabanlı pazarlama mesajlarına yönelik tutum ve davranışlarının ölçülmesine yöneliktir. Araştırmanın konum tabanlı pazarlama stratejilerinin oluşturulmasında alışveriş tutumlarını ne yönde etkilediğine ilişkin başvurulabilecek bir kaynak olacağı düşünülmektedir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectBütünleşik Pazarlamatr_TR
dc.subjectKonum Tabanlı Pazarlamatr_TR
dc.subjectMobil Pazarlamatr_TR
dc.subjectYeniliklerin Yayılımıtr_TR
dc.subjectIntegrated Marketingtr_TR
dc.subjectLocation Based Marketingtr_TR
dc.subjectMobile Marketingtr_TR
dc.subjectPropagation of Innovationstr_TR
dc.titleHALKLA İLİŞKİLERİN DİJİTALLEŞMESİ BAĞLAMINDA KONUM TABANLI PAZARLAMAtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolIt is observed that new media technologies, which are structured for the elimination of consumer demands, are frequently used in the field of marketing and the marketing strategies of the companies are changed to mobile marketing in order to be able to reach to the consumer quickly and easily. In the light of today's technology, smart mobile phones make life easier and become an indispensable element of our life. In this context, the consumer is preferred because of the low cost and efficiency of reaching via mobile message. Position based marketing, which is one of the mobile marketing channels, confronts the consumer as a marketing method that changes the consumption habits of the consumer and places the perception of "you are almost me" in the direction of the network-location information. The study aims to measure the attitudes and behaviors of individuals towards location based marketing messages in the context of location based marketing which is one of the mobile marketing channels. It is thought that the research will be a reference to the way in which location-based marketing strategies affect shopping attitudes.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber106tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
481918.pdf3.95 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.