Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2148
Title: ON THE EFFECT OF MIND MAPPING ON READING COMPREHENSION SKILLS OF IRAQI ESP LEARNERS
Authors: Anwar Hasan, Hasan
Keywords: Anlamlı öğrenme
Zihin haritalama
Okuduğunu anlama
ESP öğrenenler
Meaningful learning
Mind mapping
Reading comprehension
ESP learners
Issue Date: 2017
Abstract: Son 20 yıl içinde görsel oranizatörler(zihin haritalama)gibi kullanarak ingilizce öğrenim ve öğretim en geniş teknik alanlardan biri olmuştur . Çalışmada ingilizce okuma anlama öğretiminin teknik olarak zihin haritalama tekniği kullanmanin öğrenciler ESP etkisine odaklanmıştır. Katılımcılar 40 iraklı öğrenciden oluşmuş, Erbil teknik üniversitesi /Yonetim bölümünden rastgele olarak seçilmişler. İki farklı grupa bölünmüşler; zihin haritalama metudu kullananlara deneysel grupu denir, geleneksel okuma anlama öğretmin şekli ise kontrol grupu deniyordu. Her grup 20 kişiden oluşuyordu, ve onların yaşları 18-19 arasındaydı, 19 erkek ve 21 kadına bölünmüş. Araştırma başlangıcında okuma anlama kabiliyeti kiyaslamak için öntest yapılmış. Sonra, 12 haftaya işlem verilmişti, ondan sonra deneysel grupta olumayı anlama kabiliyeti öntest sonuçlara göre artmış olup olmadığını bilmek için bitirme testi yapılmıştır. Sonuçta, bulgular istatisksel olarak deneysel ve kontrol grupları arasında bitirme testinde okuma anlama alanında anlamlı bir farklılık göstermişti. Böylece, zihin haritalama okuma anlama öğretiminde ESP için yaralı olduğu kanıtlanmıştır.
URI: http://hdl.handle.net/11547/2148
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
454512.pdf1.4 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.