Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2107
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKoç, Zühre-
dc.date.accessioned2019-05-24T11:01:55Z-
dc.date.available2019-05-24T11:01:55Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/2107-
dc.description.abstractKitap, okul öncesi çocuklarının gelişiminde etkili olan önemli ve etkili bir uyarıcı araçtır. Okul öncesi dönem çocuğu için bu denli önemli olan kitapların en etkileyicisi olanı ise masallardır. Masallar olağanüstü olayların, kahramanların olduğu ve çocuğu renkli diyarlarla tanıştıran büyülü bir dünyadır. Bu araştırma “Çocuk Edebiyatı” yazını olan masal kitaplarının nitelikleri ve çocuk gelişimine etkilerini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırma, 1994 yılı ile 2015 yılları arasında, yayınevleri tarafından okul öncesi yayınları türünde yayınlanmış ve hala 5-6 yaş anasınıfı kitaplıklarında yer alan 27 adet masal kitabı incelenerek yapılmıştır. Araştırmacıların yazılı kaynaklarda belirttikleri bilgiler incelenerek; masal kitaplarının Çocuk Edebiyatı kriterleri açısından ve çocuk gelişimine etkileri açısından nitelikleri ve etkileri incelenmiştir. İnceleme sonunda masalların olumlu etkilerinin gelişimsel açıdan önemli bir yeri olduğu, bunun yanı sıra olumsuz etkilerinin de olabileceği görülmüştür. Bu gözlemler doğrultusunda masal kitaplarının olumlu ve olumsuz etkileri belirlenerek elde edilen bulgular sonucunda masal kitaplarının okul öncesi 5-6 yaş çocuklarının duygusal ve davranışsal olarak nasıl etkileneceği belirtilerek alınacak önlemler sonuç bölümünde belirtilmiştir. Ayrıca çocuk edebiyatı kurallarına ve çocuk psikolojisi kriterlerine ve günümüz koşullarına uygun masal yazımı hususunda yeniden doğan bir ihtiyacın da gereklilik olduğu fark edilmiştir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectOkul öncesi çocuklarıtr_TR
dc.subjectMasal kitaplarıtr_TR
dc.subjectMetintr_TR
dc.subjectOlumlu ve olumsuz özelliklertr_TR
dc.subjectPrescool childrentr_TR
dc.subjectFairy talestr_TR
dc.subjectTexttr_TR
dc.subjectPositive and negative development featurestr_TR
dc.titleMASAL KİTAPLARININ 5- 6 YAŞ GRUBU OKUL ÖNCESİ ÇOCUKLARININ GELİŞİMİ ÜZERİNDEKİ OLUMLU VE OLUMSUZ ETKİLERİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolA book is an important and effective stimulant tool which effects the development of the preschool children. The most effective books which are very important for the preschool education children are the fairy tales. Fairy tales are magical worlds where there are extraordinary events and heroes and which introduce children colorful countries.This thesis is done for the aim of searching the effects and the qualities of the fairy tale books which are on children literature of children development. The thesis is done by searching the twenty seven fairy tale books which have been published by publishing companies on the type of preschool between 1994 and 2015 and are still on the shelves of the preschools aged 5 to 6. When the information which is stated on the written sources by the researches is examined, the effects and the qualities of the fairy tale books are observed in terms of children literature criteria and children development. At the end of the survey, it is seen that the positive effects of the fairy tale books have an important role for the developmental process as well as having negative effects. In the direction of these observations, with the results of the facts of their positive and negative effects, the precautions are stated in the result part by indicating how fairy tale books influence the preschool children aged 5 to 6 emotionally and behaviorally. Moreover, it has been realised that a newborn need for fairy tale writing which is suitable for children literature rules, children psychology criteria, and today’s conditions is necessary.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber70tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
438353.pdf1.64 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.