Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2058
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDokuyan, Merve-
dc.date.accessioned2019-05-23T06:22:13Z-
dc.date.available2019-05-23T06:22:13Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/2058-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı farklı iki lise türünde 12. sınıf öğrencilerinde benlik saygısı ve algılanan anne baba tutumları arasındaki ilişkinin bazı değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmanın çalışma evrenini 2014-2015 Eğitim-Öğretim yılında İstanbul İli Başakşehir İlçesinde bulunan üç genel lisede toplam 297 öğrenciyle yapılmıştır. Araştırmanın verileri “Offer Benlik Saygısı” ölçeği ile “Anne-Baba Tutum” ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizinde Pearson momentler çarpımı, bağımsız örneklemler t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve çoklu karşılaştırmalar için ise Tukey HSD testi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre; öğrencilerin algıladıkları anne-baba tutum genel puanı ile benlik saygısı genel ve alt ölçeklerinden olan duygusal düzey, beden imgesi, sosyal ilişkiler, çevre uyumu, aile ilişkileri, başetme gücü, cinsel tutumlar, dürtü kontrolü, ruh sağlığı ve bireysel değerler puanları arasında anlamlı ilişkilerin olmadığı görülmüştür. Buna karşılık sadece algılanan anne-baba tutum genel puanı ile alt ölçeklerinden olan meslek ve eğitim puanı arasında anlamlı bir ilişkinin olduğu görülmüştür.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectBenlik Saygısıtr_TR
dc.subjectAnne-baba tutumlarıtr_TR
dc.subjectErgenliktr_TR
dc.subjectSelf-Esteemtr_TR
dc.subjectPerceivedparentalattitudestr_TR
dc.subjectAdolescencetr_TR
dc.title12.SINIF ÖĞRENCİLERİNDE ALGILANAN ANNE-BABA TUTUMLARI İLE BENLİK SAYGISI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolThepurpose of thisstudytherelationshipbetween self-esteemandperceivedattitude of parentsIn 12th gradestudents at threedifferenthighschools is examined in terms of somevariables. Thepopulation of thestudy is at IstanbulProvinceBaşakşehirImam-Hatip highschools in thedistrict, including High School andVocational High School for a total of threehighschools 297 (170 female, 127 male) wasdonewithstudents in 2014-2015 Educationyear. Researchdata " wascollectedbytheOffer Self Esteem" scaleand "ParentAttitude" scale. Whentheanalysis of data percent, meanPearsonproduct moment, independentsamples t-test andone-wayanalysis of variance (ANOVA) wasused. TheTukey HSD test wasusedformultiplecomparisons. AccordingtoresearchfindingsItshowednocorrelationbetweenparentalattitudeswithoverallscoreperceivethestudents self-esteem, overallscoreandtheemotionallevel of thesub-scale, body image, socialrelations, environmentalcompliance, familyrelationships, copingpower, sexualbehavior, impulsecontrol, mentalhealthandpersonalvalues. Incontrast, it has beenseenonlyperceivedparentalattitudeshave a significantrelationshipbetweentheoverallscoreandsubscalescores of occupationsandeducation.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber81tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
432575.pdf1.91 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.