Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1854
Title: LİSE ÖĞRETMENLERİNİN MOTİVASYON DÜZEYİ VE MOTİVASYON DÜZEYİ İLE OKUL KÜLTÜRÜ ARASINDAKİ İLİŞKİ
Authors: Dur, Burcu
Keywords: Okul kültürü
Motivasyon
Lise
Eğitim
İlişki
The school culture
Motivation
High School
Education
Relation
Issue Date: 2014
Publisher: İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
Abstract: Bu çalışmanın amacı liselerde görev yapan öğretmenlerin motivasyon düzeyleri ile motivasyon ve okul kültürü arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma nicel bir çalışmadır ve tarama yöntemi ile anket tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın evreni İstanbul ili Avrupa yakası, örneklemi ise İstanbul ili Avrupa yakasında bulunan 3 eğitim bölgesinden eşit şartlarda olmak üzere rastgele seçilen öğretmenler arasından gönüllülük esası temel alınarak belirlenmiştir. Veri toplama araçları uzman görüşü alınarak hazırlanmış kişisel bilgi formu, motivasyon ölçeği ve okul kültürü ölçeği kullanılmıştır. Motivasyon düzeylerini belirlemek amacıyla kullanılan ölçek İnce (2003) tarafından, okul kültürü ölçeği ise Glaser, Zamanou ve Hacker (1987) tarafından geliştirilmiştir. Elde edilen bilgilerin analizinde ise SPSS 16.0 programı kullanılmış ve frekans analizi, t Testi, ANOVA ve regrasyon analizi yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre Okul kültürü ile motivasyon arasında ilişki bulunmuştur. Ayrıca motivasyon ve okul kültürü ölçekleri puanlarına göre cinsiyet, medeni durum ve mesleki kıdem değişkenlerinde anlamlı fark bulunamamıştır. Ancak okul kültürü ölçeği temel alındığında yaş değişkenleri arasında anlamlı fark bulunmuştur.
URI: http://hdl.handle.net/11547/1854
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
381449.pdfTez dosyası4.92 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.