Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/1843
Başlık: HALKLA İLİŞKİLERDE SOSYAL MEDYA KULLANIMI VE SOSYAL MEDYADA PAZARLAMA (BİZCE TANITIM HALKLA İLİŞKİLER AJANSI VE SESLİ HARFLER DİJİTAL REKLAM AJANSI ÖRNEĞİ)
Yazarlar: Burgaz, Ayça
Anahtar kelimeler: Sosyal Medya
Pazarlama
Halkla İlişkiler
Reklam
Social Media
Marketing
Public Relations
Advertising
Yayın Tarihi: 2014
Yayıncı: İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
Özet: Sosyal medya, internette ve elektronik ortamlarda diğer insanların deneyimlerini, bilgilerini paylaşmak ve tartışmak amacıyla kullanılmaktadır. Sosyal medya araçları son dönemlerin en çok tercih edilen dijital mecrasıdır. Şirketlerin hem tüketicileri hakkında çok daha detaylı bilgi edinebilmesini hem de ürünleri hakkında yapılan yorumları tüketicilerin tutumlarını, tercihlerini, yaşamlarını ve isteklerini takip edebilmelerini sağlamaktadır. Sosyal medya ağları artık herkes tarafından her yerde kullanılabilmektedir. Günümüzde en çok kullanılan sosyal medya ağları Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin ve Youtube’dur. Tüm sektörler gibi halkla ilişkilerde sosyal medyanın önemini anlamış, sosyal medya mecralarını ve sosyal medyayı pazarlama amaçlı kullanmaya başlamıştır. Bu nedenle araştırma da halkla ilişkilerde sosyal medya kullanımı ve sosyal medyada pazarlama ele alınmıştır. Ayrıca araştırmada bir halkla ilişkiler ajansı ve bir reklam ajansı ile sosyal medya kullanımı ve sosyal medya pazarlaması ile ilgili mülakat yapılmıştır. Araştırmanın amacı, halkla ilişkilerin sosyal medyayı kullanımı ve halkla ilişkiler ajansı ile reklam ajansının sosyal medya kullanımının karşılaştırılmasıdır. Ajanslar ile yapılan mülakatlar sonucunda reklam ajansının sosyal medyayı daha aktif ve daha bilinçli kullandığı görülmektedir. Ajanslar yaptıkları çalışmalarda, çalıştıkları kurumlardaki halkla ilişkiler uzmanı, pazarlama uzmanı ve sosyal medya uzmanı ile beraber çalışmaktadır. Ajanslar tarafından en çok Instagram ve Facebook kullanılmaktadır. Böylelikle halkla ilişkiler ajansı ve reklam ajansının sosyal medyayı kullanımı ve ajansların pazarlama amaçlı yaptıkları çalışmalar incelenmiştir.
URI: http://hdl.handle.net/11547/1843
Koleksiyonlarda Görünür:Tezler -- Thesis

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
381436.pdfTez Dosyası1.02 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.