Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11547/1823
Title: | 5-7 YAŞ GRUBUNDAN OLUŞAN 1. SINIFTAKİ ÖĞRENCİLERİN SOSYAL BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ |
Authors: | Taşçı, Murat |
Keywords: | Sosyal Yeterlik Sosyal Beceri 48–60 Ay Arası Çocuklar Duygusal Gelişme Sosyal Kaçınma Social competence Social skills 48-60 mont-old children Emotional development Social avoidance |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
Abstract: | Sosyal beceriler bir amaca yönelik davranışlardır. Çocuğun sosyal yönden gelişmesi onun yetişkinlik yıllarındaki sosyal yaşantısını da etkiler. Sosyal yeterlik yetişkinlik döneminde en fazla ihtiyaç duyulan olgulardandır. Sosyal becerileri yeterince gelişmemiş olan kişi, toplumda birlikte yaşadığı diğer insanlarla sağlıklı bir iletişim kuramaz. Sosyal becerinin eksikliği, çocuklar ve ergenler için önemli bir engel olarak kabul edilmektedir. Özellikle 48–60 ay arası çocukların gelişiminde bu faktör ortaya çıkar. Çocukların ve ergenlerin sosyal beceri zorlukları, sosyal kaçınma, depresyona bağlı düşük motivasyon gibi faktörlerin birleşmesiyle ortaya çıkmaktadır. Kendine güvenen ve rahat çocuklar endişeli çocuklara göre daha popülerdirler. Yetersiz sosyal ve duygusal gelişime ve işleve sahip olanlar ile düşük sosyal beceriye sahip çocuk ve ergenler bu durumlarını yetişkinlikte de sürdürmektedirler. |
URI: | http://hdl.handle.net/11547/1823 |
Appears in Collections: | Tezler -- Thesis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
353343.pdf | Tez dosyası | 744.26 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.