Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://hdl.handle.net/11547/1817
Başlık: | HAPİS TAVLASI (BACKGAMMON PRISON) OYUN YAZILIMININ GELİŞTİRİMİ |
Yazarlar: | Şahin, Hakan |
Anahtar kelimeler: | Yapay Zeka Sezgisel Algoritma Bilgisayar Oyunları Hapis Tavlası Oyunu Derinlik Öncelikli Arama Artificial Intelligence Heuristic algorithm Computer Games Prison Backgammon Problem Depth-First Search |
Yayın Tarihi: | 2013 |
Yayıncı: | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
Özet: | Yapay Zeka, günümüzde bilgisayar bilimlerinin en gözde dallarından biridir ve yapay zeka bilim dalı, makinelerin zeki davranmalarını sağlamaya çalışarak onların daha çok ve daha çeşitli sorunlarla tek başlarına başa çıkmalarını sağlar. Şüphesiz ki günümüzde yapay zekanın gelişmesindeki payı en yüksek olan sektörlerden biri ise bilgisayar oyunları sektörüdür. Günümüzdeki bilgisayar oyunları dünya satranç şampiyonlarını ve dama ustalarını bile yenebilmektedir. Bu motivasyon ile yola çıkılan bu çalışmada öncelikle yapay zekanın tanımı irdelenmiş, oyunlarda kullanılan yapay zekaya yardımcı arama metodları ortaya konmuş ve bu yöntemler doğrultusunda bir oyun geliştirilmiştir. |
URI: | http://hdl.handle.net/11547/1817 |
Koleksiyonlarda Görünür: | Tezler -Thesis |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
329413.pdf | Tez dosyası | 2.42 MB | Adobe PDF | Göster/Aç |
DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.