Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11547/1771
Title: | AYNI SINIFTA EĞİTİM GÖREN 5-7 YAŞ GRUBU 1.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN DERS BAŞARILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ |
Authors: | Çelebi, Tamer |
Keywords: | Eğitim Öğretim Ders Başarısı Öğrenci Başarısı Okul Başarısı 5-7 Yaş Grubu Education Schooling Class success Student success School success 5-7 Age Group |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
Abstract: | Ġnsanın eğitilmesi, en ilkel topluluklardan baĢlayarak modern toplumlara kadar üzerinde en çok durulan konuların baĢında gelmektedir. Gelecek nesillerin eğitilmesi tüm toplumların baĢlıca amacıdır. Günümüzde teknolojinin çok hızlı geliĢmesi, bilim alanındaki ilerlemeler eğitimin önemini daha da arttırmıĢtır. Eğitime daha çok yatırım yapılmaya ve kaynak ayrılmaya baĢlanmıĢtır. Bu anlamda eğitim yöntemleri daha çok sorgulanmaya baĢlanmıĢtır. BaĢarısızlığın nedenlerini saptamaya yönelik çalıĢmalar da hız kazanmıĢtır. Öğrenci baĢarısı, eğitim programlarının tek amacı durumundadır. Okul baĢarısı öğrencinin bulunduğu okul, sınıf ve derse göre belirlenmiĢ hedeflere ulaĢmada göstermiĢ olduğu ilerlemedir. Öğrencinin baĢarısı üzerinde etkili olan birçok değişken bulunmaktadır. Bu değişkenler hemen hemen tümüyle fiziksel, psikolojik, sosyal durum ve çevresel koşullarla ilgili olmakta, öğrencinin durumunu, dolayısıyla başarı düzeyini olumlu ya da olumsuz etkileyebilmektedir. Bu çalışmada, adı geçen değişkenlerin aynı sınıfta okuyan 5 – 7 yaş grubu üzerindeki etkileri incelenmiştir. |
URI: | http://hdl.handle.net/11547/1771 |
Appears in Collections: | Tezler -- Thesis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
353344.pdf | Tez Dosyası | 1.13 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.