Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1725
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇakıroğlu, Emine-
dc.date.accessioned2019-05-06T13:08:38Z-
dc.date.available2019-05-06T13:08:38Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/1725-
dc.description.abstractBilişim teknolojilerinin kullanımının yaygınlaşması eğitim ve öğretim süreçleriyle de bütünleştirilmesini kaçınılmaz bir hale getirmektedir. Bu bilişim teknolojilerinden olan bloglar da etkileşimli içerikleri ve eğitime sağladıkları faydalar açısından potansiyel öğrenme ortamları olarak görülmektedir. Etkili bir öğrenme ve öğretme aracı olabilen blogların teknik bilgi gerekmeksizin oluşturulabilmeleri ve yapılan yorumlara anında cevap özelliğiyle sağladığı sosyal etkileşim imkanı eğitimde ders aracı olarak kullanımını gün geçtikçe arttırıcı bir etki yaratmaktadır. Bu çalışma, ders aracı olarak blog kullanımının öğrencinin motivasyonuna etkisinin belirlenmesi amacıyla ortaya konulmuştur. Bu amaç doğrultusunda da özel bir eğitim-öğretim kurumundaki ilköğretim ikinci kademe öğrencilerine blog kullanımının motivasyonlarına etkisini ölçücü bir anket uygulanmıştır. Araştırma beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde Türk eğitim sisteminin yapısı ve bu yapı içinde özel eğitim–öğretim kurumlarının yeri üzerinde durulurken ikinci bölümde, sosyal medya kavramı ile araçlarına değinilmiş yanı sıra sosyal medya araçlarının eğitimde kullanımı ile ilgili bilgi verilmiştir. Üçüncü bölümde, blog kavramı, eğitimde blog kullanımı ile eğitimdeblog kullanımının sağladığı avantajlardan söz edilmiş ve bu konuda yapılmış olan araştırmalardan da blog kullanımının faydalarını açıklamak üzere yararlanılmıştır. Dördüncü bölümde ise, motivasyon kavramı, önemi ve motivasyon kuramları ile eğitimde motivasyonun öneminden bahsedilmiş ek olarak blog kullanımı ile motivasyonun ilişkisini açıklayan araştırmalara yer verilmiştir. Son bölümde de, özel bir eğitim-öğretim kurumundaki öğrencilere uygulanan anket sonucu elde edilen verilerin yorumlanması amaçlanmıştır.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectTürk Milli Eğitim Sistemitr_TR
dc.subjectÖzel Eğitim-Öğretim Kurumlarıtr_TR
dc.subjectSosyal Medyatr_TR
dc.subjectEğitimde Weblogtr_TR
dc.subjectMotivasyontr_TR
dc.subjectTurkish National Education Systemtr_TR
dc.subjectPrivate Education- Training Institutionstr_TR
dc.subjectSocial Mediatr_TR
dc.subjectWeblog In Educationtr_TR
dc.subjectMotivationtr_TR
dc.titleÖZEL EĞİTİM-ÖĞRETİM KURUMLARINDA DERS ARACI OLARAK BLOG KULLANIMININ ÖĞRENCİNİN MOTİVASYONUNA ETKİSİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolThe widespread use of information technologies make the integration inevitable between information technologies and the teaching and learning processes. Blogs, which are from these information technologies, are seen as potential learning environments in terms of interactive content and the benefits they might provide for education. Blogs have been shown to be effective learning and teaching tools which can be developed without any required technical knowledge or expertise. Such blogs provide the possibility of social interaction with the capability for instant response to any comments that are made. This element creates an enhancing effect that might be used daily as an effective tool for teaching in education. This study is conducted for the purpose of determining the effect of using blogs as a tool on the motivation of students. For this purpose, a survey is initiated using second year students in private primary school to evaluate the effect of using blogs and the blog's impact on student motivation. The research consists of five parts. In the first section, the structure of the Turkish educational system and the importance of private education and training institutions are analyzed. In the second part, the concept of social media and social media tools are addressed, as well as information related tothe use of social media tools in education. In the third part, the concept of the blog, using blogs in education, and the advantage of using blogs in education are analyzed. Information garnered through benefit of research in this subject draws a correlation to success and the use of blogs. In the fourth part, it was mentioned about the concept of motivation the importance of motivation, motivation theories and the importance of motivation in education. Additionally it was also mentioned about the researches explaining the relationship between the motivation and using blog in the education. In the last section, the goal is to interpret the results of the applied survey data as it relates to students in private education and training institutions.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber262tr_TR
dc.identifier.bibliographictagAdı ve Soyadı : Emine ÇAKIROĞLU Anabilim Dalı : İşletme Programı : İnsan Kaynakları Yönetimi Tez Danışmanı : Prof. Dr. Alev KATRİNLİ Tez Türü ve Tarihi : Yüksek Lisans – Şubat 2013 Anahtar Kelimeler : Türk Milli Eğitim Sistemi, Özel Eğitim-Öğretim Kurumları, Sosyal Medya, Eğitimde Weblog, Motivasyontr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
331153.pdfTez Dosyası3.38 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.