Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1705
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAtameriç, Ayşe-
dc.date.accessioned2019-05-06T08:12:11Z-
dc.date.available2019-05-06T08:12:11Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/1705-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğretmenlerin örgütsel stres düzeylerini, örgütsel stres düzeylerinin tükenmişliğe etkisini, öğretmenlerin işle ilgili ve demografik özelliklerinin örgütsel stres ve tükenmişliğe etkisini incelemektir. Araştırmanın evrenini, İstanbul Bahçelievler ilçesindeki ilköğretim okullarında çalışan öğretmenler oluşturmaktadır. Belirtilen evrenin tümüne ulaşılması güç olduğundan, örneklem grubu belirlenmiştir. Tesâdüfi örnekleme yöntemi ile Bahçelievler ilçesinin tüm ilköğretim okullarında, tarama yapılması amacıyla, 410 öğretmene anket gönderilmiştir. Bu anketlerden 238’i değerlendirmeye alınmış, anketlerin analizlerinin yapılması için veri girişleri tamamlanmıştır. Anketlerin veri girişleri SPSS Statistics 17.0 programı ile yapılmıştır. Analizlerde regresyon, korelasyon, frekans dağılımları, anova, ki-kare ve t-testi uygulanmıştır. Örgütsel stres ve alt boyutları ile tükenmişlik ve alt boyutları arasında hipotezler oluşturulmuş, boyutlar arasında korelasyon ve regresyon analizleri yapılmıştır. Korelasyon analizleri ile aralardaki ilişkiler ve yönleri saptanmış; regresyon analizleri ile de boyutların birbirini etkilemesinin istatiksel açıdan anlamlı olup olmadığı incelenmiştir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectÖrgütsel Strestr_TR
dc.subjectTükenmişliktr_TR
dc.subjectOrganizational Stresstr_TR
dc.subjectBurnouttr_TR
dc.titleİŞYERİNDEKİ STRES DÜZEYİNİN ÇALIŞANLARIN TÜKENMİŞLİK ALGILARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolThe objective of this research is to examine teachers’ levels of organizational stres, effect of levels of organizational stres on burnout, teachers’ effect regarding business and demographic features on organizational stres and burnout. Teachers working in primary schools in the district of Bahçelievler in İstanbul constitutes population. Ampling group has been designated since it’s hard to reach the whole specified population. 410 teachers have been sent surveys to hatch in all primary schools of dastrict of Bahçelievler through random sampling method. 238 of these surveys have been evaluated, data entries to analyze the surveys have been completed. Surveys’ data have been entered with SPSS Statistics 17.0 programme. Regression, correlation, time series, anova, chi square and t-test have been applied in the analyses. Hypotheses have been made among organizational stres and its sub dimensions, and burnout and its sub dimensions, correlation and regression analyses have been made among the dimensions. Correlation analyses and relations and directions among have been determined; it has been examined whether it’s significant statistically that regression analyses and dimensions affect each other or not.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber152tr_TR
dc.identifier.bibliographictagĠsim ve Soyadı : AyĢe ATAMERĠÇ Anabilim Dalı : ĠĢletme Programı : ĠĢletme Yönetimi Tez DanıĢmanı : Prof. Dr. YaĢar SUCU Tez Türü ve Tarihi : Yüksek Lisans – Temmuz 2012tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
331112.pdfTez Dosyası1.85 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.