Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1686
Title: OKULLAR İLE YEREL YÖNETİMLER ARASINDAKİ İLİŞKİLER – OKULLAR HAYAT OLSUN PROJESİNİN KÜÇÜKÇEKMECE İLÇESİNDEKİ UYGULAMASI
Authors: Yıldızbaş, Mihrican
Keywords: Eğitim
Eğitim kurumları
Yerel yönetim
Okullar Hayat Olsun projesi
Education
Education organizations
Local administrations
Okullar Hayat Olsun project
Issue Date: 2013
Publisher: İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
Abstract: Eğitim olgusunda öncelikle okullar olarak ele alınmasına rağmen, eğitimin okul dışında da yapıldığı bir gerçek olduğu açıktır. Aile, işyeri, arkadaş çevresi, basın-yayın kuruluşları, kültür ve sanat örgütleri yerel yönetimler ve çeşitli sivil toplum kuruluşları da kişilerin eğitiminde rol almaktadır. Eğitim sadece okulda gerçekleştirilen karşılıklı bir etkileşim olmamakta, insan yaşamının her dönemini içine alması gereken bir süreç olmaktadır. İnsanların başarılı olması, yaşadığı dünyayı algılayabilmesi ve olumlu yönde geliştirmesi sadece eğitim ile sağlanabilmektedir. Küreselleşmeyle birlikte yaşanan toplumsal değişim ve dönüşüm sürecinde, kültürel zenginlik ve çeşitliliğin korunması, geliştirilmesi ve gelecek kuşaklara aktarılması amacıyla toplumun her kesiminin kültürel faaliyetlere kolayca ulaşması sağlanmaktadır. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin önemli bir ilçesi olan Küçükçekmece Belediyesi’nin başlattığı eğitim seferberliği, okullara ve yetişkinlere yönelik proje çalışmalarıyla önde gelen belediyelerden biri olmaktadır. Çalışmada tarihsel gelişim sürecinde Türk eğitim sisteminde yaşanan değişiklikler ele alınarak, gerek Türkiye’de gerekse de diğer ülkelerde gerçekleştirilen eğitsel projelere ve tez konusunu oluşturan Okullar Hayat Bulsun projesine yer verilecektir.
URI: http://hdl.handle.net/11547/1686
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
331099.pdfTez Dosyası911.21 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.