Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11547/1577
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Gürbüz, Tamer | - |
dc.date.accessioned | 2019-04-28T11:12:04Z | - |
dc.date.available | 2019-04-28T11:12:04Z | - |
dc.date.issued | 2011 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11547/1577 | - |
dc.description.abstract | Her ne kadar eğitim geleneksel olarak bakıldığında ideal bir kadın mesleği olarak görülse de, kadınlar genel olarak daha çok sınıfa giren ders öğretmeni konumundadır. İçlerinde eğitim yöneticisi olanı oldukça azdır. Araştırmalar bize; sosyal, kültürel ve geleneksel inançların, hala kadınların davranışlarını ve tercihlerini belirlemekte olduğunu göstermektedir. Kadının kendi irade ve arzusu tam olarak toplumda karşılık bulabilmiş değildir. Eşinden kaynaklanan destek azlığı, danışman eksikliği, yöneticilik ve annelik arasındaki rol çatışması gibi nedenler buna kanıt olarak sayılabilir. Elbette, kadının kendi algılamasından kaynaklanan bir takım içsel engelleri de bulunmaktadır. Geleneksel açıdan öğretim, eş ve anne kavramları bir bütün olarak kadın rolünün tamamlayıcı olarak kabul edilse de, kadın yönetim açısından bu role aykırı olarak görülmektedir. | tr_TR |
dc.language.iso | tr | tr_TR |
dc.publisher | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ | tr_TR |
dc.subject | Cam tavan | tr_TR |
dc.subject | Okul yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Kadın yönetici | tr_TR |
dc.subject | Glass ceiling | tr_TR |
dc.subject | School administration | tr_TR |
dc.subject | Woman administrator | tr_TR |
dc.title | DEVLET LİSELERİNDE GÖREV YAPAN KADIN ÖĞRETMENLERDE CAM TAVAN SORUNU İSTANBUL İLİ ÖRNEĞİ | tr_TR |
dc.type | Thesis | tr_TR |
dc.description.abstractol | Although education is traditionally seemed to be an ideal women‟s profession women are generally in a position of class teachers who enters classroom. Among them, there are a few women that become education administrators. Studies show us that social, cultural and traditional beliefs still set female behaviours and preferences. Woman‟s own will and desire are not literally answered in society. Such reasons as; husband‟s lack of support, consultant deficiency, dual roles of administration and motherhood can be considered evidence. Obviously women have some internal obstacles about self perception. Even though in traditional perpective it is accepted that education, wife and mother concepts are the complementary roles of women, administration is regarded to be against this role. | tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber | 1 | tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber | 118 | tr_TR |
Appears in Collections: | Tezler -- Thesis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DEVLET LĠSELERĠNDE GÖREV YAPAN KADIN ÖĞRETMENLERDE CAM TAVAN SORUNU ĠSTANBUL ĠLĠ ÖRNEĞĠ .pdf | 1.53 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.