Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1571
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKalebaşı, Emine Suzan-
dc.date.accessioned2019-04-28T08:52:40Z-
dc.date.available2019-04-28T08:52:40Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/1571-
dc.description.abstractYapılan bu araĢtırmanın temel amacı çeĢitli değişkenler açısından örgütsel çatıĢma düzeyi ve iĢ doyumunun analiz edilmesi, ayrıca örgütsel çatışma ile iĢ doyumu arasındaki iliĢkinin ne düzeyde olduğunu belirlemektir. Bu doğrultuda yapılan araĢtırmanın evreni, Ġstanbul ili Küçükçekmece ilçesinde görev yapan anaokulu öğretmenlerini kapsamıĢtır. Örneklem ise Ġstanbul ili Küçükçekmece ilçesinde yer alan Anaokulu öğretmenlerinden rastgele seçilen 145 kiĢidir. Örneklem grubunda yer alan öğretmenlere gönüllülük esasına göre Minoseta Doyum Testi ve Örgütsel ÇatıĢma ölçeği uygulanmıĢtır. Kullanılan ölçeklerin gruba uygun olup olmadığını belirlemek amacıyla iç tutarlılık değerleri incelenmiĢtir. ĠĢ doyum ölçeğinin katılımcılardan alınan veriler incelendiğinde iç tutarlılık katsayısı .86 olarak bulunmuĢtur. Ayrıca örgütsel çatıĢma düzeyi ölçeğinin alt faktörlerinin birbirinden bağımsız olan iç tutarlık değerleri sırayla Ģu Ģekilde bulunmuĢtur: grup içi çatıĢma: ,861, gruplar arası çatıĢma: ,637, kiĢisel çatıĢma: ,621. Bu değerler incelendiğinde kullanılan ölçeklerin amaca uygun oldukları sonucuna ulaĢılabilir. Yapılan incelemede iĢ doyumu düzeyi düĢük, örgütsel çatıĢma düzeyi ise genel anlamda yüksek çıkmıĢtır. Ayrıca iĢ doyumu ve örgütsel çatıĢma arasında orta düzeyde bir iliĢkinin var olduğu gözlemlenmiĢtir. ĠĢ doyumu ölçeğinden alınan veriler incelendiğinde cinsiyet, yaĢ, mesleki kıdem, öğrenim durumu ve çalıĢılan kurum değiĢkenleri açısından anlamlı düzeyde farklılık görülmemiĢtir. Ancak medeni durum değiĢkenine göre iĢ doyum ölçeğinde anlamlı fark görülmüştür. Bekar öğretmenlerin iĢ doyum düzeyi evlilerden daha yüksek bulunmuĢtur. Ayrıca örgütsel çatışma alt faktörleri incelendiğinde de cinsiyet, yaş, medeni durum, mesleki kıdem, öğrenim durumu ve çalışılan kurum değişkenleri açısından anlamlı düzeyde farklılık görülmemiştir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectÇatışmatr_TR
dc.subjectİş doyumutr_TR
dc.subjectAnaokulutr_TR
dc.subjectÖrgüttr_TR
dc.subjectÖğretmentr_TR
dc.subjectConflicttr_TR
dc.subjectJob satisfactiontr_TR
dc.subjectPreschooltr_TR
dc.subjectOrganizationtr_TR
dc.subjectTeachertr_TR
dc.titleANAOKULU ÖĞRETMENLERİNDE ÖRGÜTSEL ÇATIŞMA VE İŞ DOYUMU İLİŞKİSİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolThis study basically aims to analyse the level of organizational conflict and job satisfaction in terms of several variables besides determining the level of relationship between organizational conflict and job satisfaction. The population of this study consist of preschool teachers working in Küçükçekmece, ĠSTANBUL. 145 preschool teachers are randomly selected from this population as the sample of the study. „Minnesota Satisfaction Questionnaire (MSQ) ‟ and „Organizational Conflict Scale‟ are applied to sample group of teachers on a voluntary basis. Internal consistency reliability is examined in order to determine whether these survey instruments are suitable for the sample or not. According to the data taken from „Job Satisfaction Scale (JSS)‟, Coefficient of internal consistency is .86. Also, the following internal concsistency values of subfactors are obtained from „Organizational Conflict Scale‟: intra-group conflict: .861, inter-group conflict: .637, personal conflict: .621. These analyses reveal that these scales are internally concistent. In the study, findings indicate that job satisfaction level is low but organizational conflict level is high in general. The results also indicate that relationship exists between job satisfaction and organizational conflict, albeit a middle relationship. No significant difference is observed in terms of gender, age, seniority, educational backround and institutions where teachers work. However, a significant difference is observed in terms of marital status factor. Single teacher‟s job satisfaction level is higher than married teachers. Besides, when sub-factors of organizational conflict are analysed, no significant difference is observed in terms of gender, age, marital status, seniority, educational backround and the institutions they work.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber12tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ANAOKULU ÖĞRETMENLERĠNDE ÖRGÜTSEL ÇATIġMA VE Ġġ DOYUMU ĠLĠġKĠSĠ.pdfYüksek Lisans Tezi995.05 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.