Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1571
Title: ANAOKULU ÖĞRETMENLERİNDE ÖRGÜTSEL ÇATIŞMA VE İŞ DOYUMU İLİŞKİSİ
Authors: Kalebaşı, Emine Suzan
Keywords: Çatışma
İş doyumu
Anaokulu
Örgüt
Öğretmen
Conflict
Job satisfaction
Preschool
Organization
Teacher
Issue Date: 2014
Publisher: İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
Abstract: Yapılan bu araĢtırmanın temel amacı çeĢitli değişkenler açısından örgütsel çatıĢma düzeyi ve iĢ doyumunun analiz edilmesi, ayrıca örgütsel çatışma ile iĢ doyumu arasındaki iliĢkinin ne düzeyde olduğunu belirlemektir. Bu doğrultuda yapılan araĢtırmanın evreni, Ġstanbul ili Küçükçekmece ilçesinde görev yapan anaokulu öğretmenlerini kapsamıĢtır. Örneklem ise Ġstanbul ili Küçükçekmece ilçesinde yer alan Anaokulu öğretmenlerinden rastgele seçilen 145 kiĢidir. Örneklem grubunda yer alan öğretmenlere gönüllülük esasına göre Minoseta Doyum Testi ve Örgütsel ÇatıĢma ölçeği uygulanmıĢtır. Kullanılan ölçeklerin gruba uygun olup olmadığını belirlemek amacıyla iç tutarlılık değerleri incelenmiĢtir. ĠĢ doyum ölçeğinin katılımcılardan alınan veriler incelendiğinde iç tutarlılık katsayısı .86 olarak bulunmuĢtur. Ayrıca örgütsel çatıĢma düzeyi ölçeğinin alt faktörlerinin birbirinden bağımsız olan iç tutarlık değerleri sırayla Ģu Ģekilde bulunmuĢtur: grup içi çatıĢma: ,861, gruplar arası çatıĢma: ,637, kiĢisel çatıĢma: ,621. Bu değerler incelendiğinde kullanılan ölçeklerin amaca uygun oldukları sonucuna ulaĢılabilir. Yapılan incelemede iĢ doyumu düzeyi düĢük, örgütsel çatıĢma düzeyi ise genel anlamda yüksek çıkmıĢtır. Ayrıca iĢ doyumu ve örgütsel çatıĢma arasında orta düzeyde bir iliĢkinin var olduğu gözlemlenmiĢtir. ĠĢ doyumu ölçeğinden alınan veriler incelendiğinde cinsiyet, yaĢ, mesleki kıdem, öğrenim durumu ve çalıĢılan kurum değiĢkenleri açısından anlamlı düzeyde farklılık görülmemiĢtir. Ancak medeni durum değiĢkenine göre iĢ doyum ölçeğinde anlamlı fark görülmüştür. Bekar öğretmenlerin iĢ doyum düzeyi evlilerden daha yüksek bulunmuĢtur. Ayrıca örgütsel çatışma alt faktörleri incelendiğinde de cinsiyet, yaş, medeni durum, mesleki kıdem, öğrenim durumu ve çalışılan kurum değişkenleri açısından anlamlı düzeyde farklılık görülmemiştir.
URI: http://hdl.handle.net/11547/1571
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ANAOKULU ÖĞRETMENLERĠNDE ÖRGÜTSEL ÇATIġMA VE Ġġ DOYUMU ĠLĠġKĠSĠ.pdfYüksek Lisans Tezi995.05 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.