Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1486
Title: THE ROLE OF EXTENSIVE READING ON VOCABULARY DEVELOPMENT
Authors: Tiryaki, Züleyha Merve
Issue Date: 2011
Publisher: İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
Abstract: Bu çalışmanın temel amacı, ders dışı kitap okumanın İngilizce’yi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin kelime dağarcığını geliştirmesinde herhangi bir rolü olup olmadığını ortaya çıkarmaktır. Bu doğrultuda bir vakıf üniversitesinin 2010-2011 akademik yılı güz döneminde küçük ölçekli bir araştırma yürütülmüştür. Başlangıç seviyesindeki 100 öğrenci seçilmiş, kontrol ve deney grubu olarak ikiye ayrılmıştır. Deney grubuyla ders dışı okuyacakları dört adet basamaklı okuma kitabı seçilmiştir. Güz dönemi boyunca deney grubu öğrencilerinden dönem sonuna kadar dört kitabın okunmasının tamamlanması istenmişken, kontrol grup öğrencileri herhangi bir okuma kitabına maruz bırakılmamışlardır. Fakat, her iki grupta okul yönetimi tarafından bir ana İngilizce ders kitabının, güz dönemi sonuna kadar, ilk üç ünitesinin işlenmesi olarak belirlenmiş ders planına uymakla sorumlu tutulmuşlardır. Sonrasında her iki grup dönem başında, başlangıç seviyesinde olduklarını göstermek amaçlı bir ön-test ve dönem sonunda, kelime dağarcıklarında herhangi bir gelişmenin gözlemlenlenip gözlemlenmediğini göstermek amaçlı son-test almıştır. Sonunda bu sonuçlar analiz edilmiş ve iki grup arasında kelime dağarcığı gelişimi açısından bir fark ortaya çıkıp çıkmadığı karşılaştırılmıştır.
URI: http://hdl.handle.net/11547/1486
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
THE ROLE OF EXTENSIVE READING ON VOCABULARY DEVELOPMENT .pdfYüksek Lisans Tez Dosyası953.92 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.