Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1451
Title: TÜRKİYE’ DE TÜKETİM KÜLTÜRÜ ÇERÇEVESİNDE EVLİLİK RİTÜELLERİNİN YENİDEN ŞEKİLLENMESİ
Authors: Baştok Özkan, Gül
Keywords: Halkla İlişkiler
Tüketim Kültürü
Evlilik Ritüelleri
Kapitalizm
Public Relations
Consumption Culture
Marital Rituals
Capitalism
Issue Date: Jun-2017
Publisher: İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
Abstract: Tüketim, ilk çağlardan itibaren var olan bir olgudur ancak fordist dönemle birlikte kapitalizmin getirdiği yeni tüketim anlayışı temel ihtiyaçların karşılanmasından öte iletişimsel bir araç olarak kullanılarak, hedonik, gösterişçi ve sembolik anlamlar yüklenmektedir. Bireyleri metalar ile kuşatarak, çeşitli sebeplerle yeni nesneler kümesine yönlendirmekte ve bu arayışı hiç sonlandırmamaktadır. Türkiye’ de ve Dünya’ da özellikle 1980 sonrasındaki değişim ve yeni oluşumlar Tüketim Kültürünün az gelişmiş ülkeler üzerindeki etkilerini arttırmıştır. Kapitalizmin önemli unsurlarından olan tüketim kültürü, kitle iletişim araçları ve küreselleşmeyle birlikte yaşamın her evresinde olduğu gibi evlilik ritüellerinin organize edilmesinde de uygulama alanı bulmuştur. Bu çalışma ile; kitle iletişim araçları aracılığıyla uluslararası kültür öğelerinin Türkiye’ deki evlilik ritüellerini değiştirmesi, yeni ritüellerin toplum tarafından benimsenerek yaygınlaşması irdelenmiştir. Araştırma kapsamında 2016 yılında Türkiye’ de yayınlanan evlilik dergileri taranarak, söz konusu dergilerde en çok yer alan organizasyon şirketleriyle mülakatlar yapılmıştır. Türkiye’ de evlilik ritüellerinin yeniden şekillenmesi ve yeni türevlerinin ortaya çıkması ile Tüketim Kültürü arasında bir etkileşim olduğu sonucuna varılmıştır.
URI: http://hdl.handle.net/11547/1451
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TÜRKİYE’ DE TÜKETİM KÜLTÜRÜ ÇERÇEVESİNDE EVLİLİK.pdfYüksek Lisans Dosyası1.79 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.