Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1444
Title: BRANDING: HOW INFLUENCES CUSTOMER BEHAVIOR?
Authors: Lutfi, Raghda
Keywords: Markalaşma
Tüketici davranışları
Branding
Consumer behavior
Issue Date: Jun-2016
Abstract: Bu tez için seçilen konu “Markalaşma, müşterinin davranışı nasıl etkiler“di. Bu tezin ana amacı pazarlamacıların, marka mesajlarının geliştirip aynı mesajları kullanan doğru müşteriye ulaştırılması için markalaşmanın Müşteri üzerindeki etkilerini değerlendirmek ve test etmektir. Markalaşma, Son zamanlarda pazarlamanın en başarılı takımının taktikleri olarak gelişmektedir; ki gelecek pazarlamacının öncelikli çalışma alanlarından olmuştur. Pazarlamacıların markalaşma sabit bir etkinlik olarak onun için çabalayıp Marka değeri artırması , şirketin imajını geliştirmesi ve Markalaşmanın müşterinin Psikolojisini ve satın alma Eğmine nasıl bir Etki gösterdiğini Anlaşılması bu araştırmanın yapılmasının gerekçesi olmuştur. Tezin literatür incelmesi, müşterinin davranışlarını etkileyen farklı faktörleri, müşteri odaklı pazarlama ortamında çalışan markaların özelliklerini, etkili pazarlamanın ortamında farklı markaların çeşitli parçalarını ve bir markanın farklı nitelikleri ve imajı Müşterinin tavrınına ve satın alma niyetine nasıl bir etkiye sahip olduğunu incelemiştir. Geçmiş araştırmarların değerlendirilmesiyle, markalaşmanın etkinliği ve olumlu satın alma sonuçları arasında kapsmalı bir bağlantı tespit edildi. Bir nicel araştırma metodolijisi ile ,Türk alışveriş senaryosunda, müşterilerin markaların tarafında nasıl etkilendiğini öğrenmek için anket tekniğni kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemin büyüklüğü 200 müşteriden oluşan, Türkiye'nin en işlek alışveriş merkezlerden iki tanesi olan Marmara Forum ve Forum İstanbul’da rasgele Seçilmiştir. Veri analiz prosedürleri regresyon, korelasyon , ANOVA ve frekansı dağılmı yazılıma girmek suretiyle elde edilen bir SPSS-tabanlı analiz içeriyordu. anket bulgularına dayanarak markalaşma sürecinin satın alma ihtiyacını yaratmada çok önemli bir faktör olduğunu ve ürün/hizmetin özelliklerinin doğru ve dikkatli projeksiyonuna dayalı olduğunu tespit edildi Müşteri satın alma davranışları üzerinde olumlu sonuçlar, etkili markalaşmanın stratejilerinin bir sonucu olarak bulunmuştur. Araştırmanın soruşturması ışığında markalaşmanın müşterilerinin zihniyetlerini ve bir ürün veya bir hizmet satın alma yollarını etkilediğinin sonucuna varılmıştır. Markalaşma müşterilerinin kişisel yargısını etkiler ve ona sürekli satın alma kararlarında yardımcı olur, Bu nedenle pazarlamacıların markalaşma faaliyetlerine dikkatli olmalıdır ve gerçek ürün özelliklerine dayalı etkili marka mesajlarını iletmek için çaba göstermelerinin gerektiğini tavsiye edilmiştir.
URI: http://hdl.handle.net/11547/1444
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BRANDING HOW INFLUENCES CUSTOMER BEHAVIOR.pdfYüksek Lisans Tez Dosyası2.1 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.