Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1434
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorArığ, Mayide-
dc.date.accessioned2019-04-18T11:52:28Z-
dc.date.available2019-04-18T11:52:28Z-
dc.date.issued2015-07-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/1434-
dc.description.abstractKüreselleşen dünyada hızla artan bir sektör olan elektronik alışveriş yapmada, elektronik açık arttırma siteleri kilometre taşlarından biri olmuştur. Gerek pazarın büyümesi gerek ise internet kullanımının yaygınlaşarak kullanım alanları ile beraber artması, gerek tüketicilerin alışkanlıklarını gerek ise memnuniyet açısından beklentilerini de değiştirmiştir. Elektronik ortamda açık arttırmaya katılan ve alım/satım yapan bireylerin davranışlarının analiz edilmesi, yapmayanların nedenlerinin araştırılması ve bunlar ışığında firmaların hizmetlerini geliştirmesi açısından önem kazanmaktadır. Yapılan bu çalışmada; internet üzerinden açık arttırmaya katılan müşterilerin gerek alım gerek ise satış yapanların müşteri profili araştırması yapılmıştır. Ayrıca müşteri memnuniyeti üzerinde de durulmuştur. Yapılan araştırmanın sonucunda her ne kadar elektronik açık arttırma yapan firmanın (gittigidiyor.com) kayıtlı üye sayısı ve ticaret hacmi büyüyor olsa da müşteri memnuniyeti açısından aynı olumlu sonuçlara sahip olmadığı önemli bir sorun teşkil etmektedir. Gerek yapılan anket çalışmasında gerek ise müşterilerin yapmış oldukları resmi müşteri şikâyet sayılarındaki sonuçlar iyileştirilmesi gereken bir konu halinde karşımıza çıkmıştır. Bununla birlikte internetten yapılan alışverişteki güven sorunu alışverişi olumsuz yönde etkilemiş olsa dahi, pazarın büyümesi ile ilgili ekonomik göstergeler yeni müşteri elde etme ile ilgili olumlu sonuçlar ortaya koymuştur.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectElektronik Açık Arttırmatr_TR
dc.subjectMüşteri Profilitr_TR
dc.subjectGittigidiyor.comtr_TR
dc.subjectİnternetten Alışveriştr_TR
dc.subjectElectronic Auctiontr_TR
dc.subjectCustomer Profiletr_TR
dc.subjectGittigidiyor.comtr_TR
dc.subjectOnline Shoppingtr_TR
dc.titleELEKTRONİK AÇIK ARTTIRMA (E-AUCTION) SİTELERİNDE MÜŞTERİ PROFİLİNİN ÖLÇÜLMESİ VE BİR UYGULAMAtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolElectronic shopping has been growing sector at the globalising World, and the electronic auctions has been one of the kilometer stone at it. The growth of the market within the usage of internet growth has changed the expectations of consumers and satisfactions. The importance of progress upon companies whom serve at electronic aution for consumers attitudes and analyses becomes important. During the study; the consumer satisfaction of electronic auction users whom both sell and buy, has been searched and studied. Result of the search; although the companies market share and user number are increasing, consumer satisfaction level does not reflect the same progress which could create important problem. During the application of the research and the official consumer claims shows the problem to be solved at priority. Together with it, the trust issue has been effecting consumers negatively. On the other hand creating new users at electronic auction is promising.tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ELEKTRONİK AÇIK ARTTIRMA (E-AUCTION) SİTELERİNDE.pdfYüksek Lisans Tez Dosyası4.12 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.