Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1406
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMulati, Dilidaer-
dc.date.accessioned2019-04-17T14:05:30Z-
dc.date.available2019-04-17T14:05:30Z-
dc.date.issued2017-02-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/1406-
dc.description.abstractTurizm aktiviteleri, insanların ihtiyaçlarının ve sosyalleşmesinin gelişmesi ile yavaş yavaş günlük hayatımızın ayrılmaz bir parçası haline geldi. Sürekli olarak değişen turizm ihtiyaçları turizm ürünlerini benzersiz ve farklı yaptı. Zengin turizm kaynaklar ve karakteristiklerine sahip etnik azınlık bölgeleri, yavaş yavaş turizmin geliştiği ve ziyaretçiler için de daha çekiçi yerler haline geldi. XUAR Avrasya'da 5600 kilometreden fazla sınırlar içinde bulunan, Rusya, Kazakistan, Tacikistan, Pakistan, Moğolistan, Hindistan ve Afganistan'a sınırı olan bir yerdir. çok eski zamandan beri İpek Yolu olmuştur. Günümüzde küreselleşmenin ve teknolojide ilerlemenin nedenile, dünya turizminin yanı sıra XINJIANG’ın turizm endüstrileri de sürekli artması ancak bunun hakkında düşünülmesi gereken bazısorunlar var. Bunun için turizm değerlerini kullanmayı, onları geliştirmeyi ve fırsatlar yaratmayı öğrenmesi gerekir. Bu problemin çözümünün temelinde uluslararası pazarlamanın üzerinde çalışılması gerekir. Bu tez üç bölüm den oluşmaktadır. Tezin birinci parçası iki bölümden oluşmaktadır. İçeriğinde seçilen konunun geçmişi, literatür araştırmaları vardır. Tezin ikinci parçası çalışmanın ana temasının belirlenmesi ve sorulması gereken soruları, öneminin araştırılması ve ortaya atılan hipotezleri içerir. Üçüncü bölüm, bu bölüm aynı zamanda tezin en önemli parçasıdır, biz veri ve istatistik modeller yoluyla, mesela yıllık değişim endeksi Shift Hisse analizi, Temel bileşenler analizi kapsamlı xinjiang turizm pazarı analiz etmektedir. Xinjıang uluslararası turizm pazar araştırma ve analiz yoluyla. Xinjiang uluslararası turizm piyasasının gelecekteki gelişimine tedbirleri öneriler bulunmaktadır.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCEStr_TR
dc.subjectTurizm Stratejileritr_TR
dc.subjectUluslararası Pazarlamatr_TR
dc.subjectXUAR Turizmtr_TR
dc.subjectUygun Pazarlama Önerilertr_TR
dc.subjectTourism Strategiestr_TR
dc.subjectInternational Marketingtr_TR
dc.subjectTourism in XUARtr_TR
dc.subjectOptimal Suggestionstr_TR
dc.titleINTERNATIONAL TOURISM MARKETING STRATEGIES: A STUDY IN CHINA’S XINJIANG MINORITY AREAStr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolWith the improvement of social progress and people’s demand, tourism activity has gradually become a mass activity and an integral part of daily life. The ethnic minority areas which have rich characteristics of tourism resources and rich type of tourism products are becoming more and more attractive for customers, and they are gradually becoming the key areas in the development of tourism. Xinjiang Uygur Autonomous Region (XUAR) is located in the northwest of China which is in the hinterland of the Euroasian land with a borderline of more than 5600 kilometers, bordering with Russia, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Tajikistan, Pakistan, Mongolia, India, and Afghanistan. It has been silk Road since ancient time. Because of globalization and advancing in technology, so world tourism repetitively increasing, as well as Xinjiang’s tourism industries, but there are problems worth to think about that, XUAR needs to know how to use these tourism resources, seize the various development opportunities, and develop the tourism industry. Based on consideration of the problems above this article is studied in a perspective of international marketing. This thesis is divided into three parts altogether. The first part of the thesis is the basis, including chapter one and two. Mainly to introduce background of the selected topic, research significance and literature. Chapter 3 is the second part of this paper that draws the layout of the key concept of this study, including raising the questions, research significance, research objectives and putting forward hypothesis. In the third part, This is also the most important part of whole thesis. Analysis Xinjiang tourism market based on inbound tourist data and statistical models like inter-annual variation index, Shift-Share-Analysis, Principal component analysis and etc. Through all this research and analysis of Xinjiang international tourism market to determine measures to the future development of Xinjiang international tourism market.tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
INTERNATIONAL TOURISM MARKETING STRATEGIES.pdfYüksek Lisans Tez Dosyası1.2 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.