Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/11483
Title: OKUL ÖNCESĠ EĞĠTĠME DEVAM EDEN 60-72 AYLIK ÇOCUKLARIN MOTĠVASYON DÜZEYLERĠ ĠLE ÖZ-DÜZENLEME BECERĠLERĠ ARASINDAKĠ ĠLĠġKĠNĠN ĠNCELENMESĠ
Authors: BACI, Duygu
Issue Date: 2024
Publisher: İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
Abstract: AraĢtırma okul öncesi eğitime devam eden 60-72 aylık çocukların motivasyon düzeyleri ile öz-düzenleme becerileri arasındaki iliĢkinin incelenmesi amacıyla yapılmıĢtır. AraĢtırmada nicel araĢtırma yöntemlerinden l Ģk sel tarama model kullanılmıĢtır. AraĢtırmanın evren n 2023-2024 eğ t m öğret m yılı b r nc dönem nde eğ t m veren Ġstanbul l , Küçükçekmece Ġlçes ndek M ll Eğ t m Bakanlığı‟na bağlı resm anasınıfı ve resm bağımsız anaokuluna devam eden 60-72 aylar arasındaki çocuklar oluĢturmaktadır. AraĢtırmanın örneklemini evrenden basit seçkisiz örnekleme formülü kullanılarak belirlenmiĢ 60-72 aylar arasında bulunan 392 çocuk oluĢturmaktadır. Ver ler “K Ģ sel B lg Formu”, “Okul Önces Çocuklar Ġç n Mot vasyon Ölçeğ (DMQ18)” ve “4-6 YaĢ Çocuklarına Yönel k Öz-Düzenleme Becer ler Ölçeğ (Öğretmen Formu)” kullanılarak elde edilmiĢtir. Verilerin çözümlenmesinde Kruskal Wallis-H Testi, Kolmogorov Smirnov Testi ve Mann Whitney U Testi kullanılmıĢtır. AraĢtırma sonucunda “Okul Önces Çocuklar Ġç n Mot vasyon Ölçeğ (DMQ18)” ölçeği alt boyutları olan; BiliĢsel Sebat, Kaba Motor Sebat, YetiĢkinlerle Sosyal Sebat, Çocuklarla Sosyal Sebat, Üst Düzey Memnuniyet, Olumsuz Tepki ve Genel Yeterlilik gibi faktörlerin; 4-6 YaĢ Çocuklarına Yönel k Öz-Düzenleme Becer ler Ölçeğ (Öğretmen Formu) alt boyutları olan; Engelleyici Kontrol, Dikkat, ÇalıĢma Belleği ve Öz-Düzenleme becerileri ile pozitif yönde ve yüksek düzeyde anlamlı iliĢkili olduğu saptanmıştır.
URI: http://hdl.handle.net/11547/11483
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10627063.pdf2.39 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.