Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/11473
Title: 2.SINIF MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ İNCELENMESİ: CIPP MODEL
Authors: ERTÜRK, Yasemin
Issue Date: 2023
Publisher: İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
Abstract: Bu çalışmanın amacı, ikinci sınıf matematik dersi öğretim programının CIPP Modeli ’ne göre değerlendirilerek yeterliliğini ortaya çıkarmaktır. CIPP modeli, dört tip bileşenden meydana gelir. Bağlam değerlendirmesiyle sorun, ihtiyaç ve tanımlı çevrede imkânlar değerlendirilir. Girdi değerlendirmesinde uygulamada birbirine alternatif konumdaki strateji, plan ve maliyetler kıyaslanır. Süreç aşamasında izleme, kayıt tutma ve değerlendirme işlemleri yapılır. Ürün değerlendirme, süreç bütününden ortaya çıkan kısa vadeli, uzun vadeli, kasıtlı ve kasıtsız yan ürünlerin tespit ve değerlendirmesini konu alır. Model hem biçimlendirici hem de bütüncül değerlendirme ihtiyaçlarını karşılayacak tarzda kullanılabilir. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul ili Bağcılar ilçesinde MEB’e bağlı okullarda görev yapan ilkokul ikinci sınıf öğretmeni (n=30) ve öğrencisi (n=30)oluşturmaktadır. Bunun yanı sıra ders öğretim programı, ders kitapları ile sınıf içi gözlemler çalışmanın diğer veri kaynaklarını oluşturmaktadır. Çalışmanın amacını gerçekleştirmek üzere ikinci sınıf matematik dersi öğretim programının bağlam ve girdi boyutunda incelenmesine ilişkin doküman analizinden, süreç ve ürün boyutunda incelenmesine ilişkin betimsel analizden yararlanılmıştır. Araştırma bulgularına bakıldığında matematik öğretim programının CIPP modeli bağlamında yeterli donanıma sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bunun yanında öğretmenlerin öğretim programı hakkında genellikle ölçme değerlendirme araçlarının kazanımlar açısından ölçmede yetersiz olduğu, kazanımların birçoğunun bilişsel beceri alanını kazandırmaya yönelik hazırlandığı fakat duyuşsal ve devinişsel beceri alanını kazandırmaya yönelik kazanımların fazla yer almadığı gözlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin bazı konuların öğreniminde zorluk vi yaşadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Ulaşılan bu verilere göre öğretim programındaki kazanımların tüm beceri alanlarını kazandıracak nitelikte hazırlanmalı ve kazanımları ölçmede yeterli olacak ölçme araçları tercih edilmesi önerilmektedir. Ayrıca konular, öğrencilerin anlayabilecekleri nitelikte yeniden yenilenmesi ve tüm bu işlemler gerçekleşirken okulların ve sınıfların durumları göz önünde bulundurulması önerilmektedir.
URI: http://hdl.handle.net/11547/11473
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10615205.pdf1.24 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.