Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/10823
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBAŞAR, Umut-
dc.date.accessioned2023-10-06T11:54:56Z-
dc.date.available2023-10-06T11:54:56Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/10823-
dc.description.abstractGünümüzdeki en önemli öğretim kuramlarından biri olan yapılandırmacı lık, eğitimin birçok alanıyla birlikte yabancı dil öğretimini de etkilemiştir. Yapılandırmacı yaklaşımla birlikte, öğretmenin rolünden eğitim ortamla rına, ders içi etkinliklerden ölçme-değerlendirme sürecine ve hatta ders kitaplarına kadar eğitimin pek çok aşamasına ait kavramlar anlam deği şikliğine uğramıştır. Yabancı dil öğretim sürecinde en önemli materyal lerinden biri olan ders kitaplarının, hedef kitlenin üst bilişsel becerilerini harekete geçirerek ön bilgilerini organize etmesi ve hedef kitleyi zihinsel bir yeniden oluşturma sürecine sevk etmesi bakımından yeterli olması, ya pılandırmacı kuramın beklentileri arasındadır. Bu noktandan hareketle bu çalışmada, yurt dışında hizmet veren Yunus Emre Enstitüsü Türk Kültür Merkezleri ve pek çok Türkoloji bölümünde yabancı dil olarak Türkçe öğretmek amacıyla hazırlanmış Yedi İklim Türkçe öğretim seti, yabancı dil olarak Türkçe ders kitapları yapılandırmacı değerlendirme ölçütleri çerçe vesinde incelenmiş ve yapılandırmacı öğretim kuramının söz konusu dil öğretim setine etkisi ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırmada bilimsel araştırma tekniklerinden doküman incelemesi tekniği kullanılmıştır. Söz konusu öğretim seti yapılandırmacı ölçütler ışığında değerlendirilerek öğretim setinin zayıf bulunan bazı yönlerine ilişkin öneriler sunulmuştur.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCEStr_TR
dc.titleYunus Emre Enstitüsü Yedi İklim Türkçe Setinin (Temel Seviye: A1, A2) Yapılandırmacılık Bağlamında Değerlendirilmesitr_TR
dc.typeArticletr_TR
Appears in Collections:Untitled

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
636.pdf721.94 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.