Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/10604
Title: SAĞLIK ÇALIŞANLARINDA ÖRGÜTSEL ÖĞRENME VE BİLGİ YÖNETİMİNİN ÖRGÜTSEL PERFORMANSA ETKİSİ
Authors: GÜLMÜŞ, Yağmur
Issue Date: 2023
Publisher: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Abstract: Yaşadığımız çağda çevresel değişim ve gelişim hızlıca artmış, insanlar gelişime ayak uydurmakta zorlanmaya başlamışlardır. Eski dönemlerde öğrenmek ve bilgiye ulaşmak zor şartlar ve uzun uğraşlar sonucunda sağlanırken günümüzde kısa süreler içerisinde istenilen bilgiye sahip olunabilmektedir. Buradaki önemli nokta elde edilen bilginin doğruluğu ve yanlışlığı aynı zamanda öğrenme türünün nasıl sağlandığıdır. Kişiler öğrenme metodunu hangi yollarla sağlamakta ve bu metot kişileri hangi bilgi türüne götürmektedir? Genel hayat akışında bu sınıflandırmalar önemli bir konu iken iş yaşamında ise daha dikkat edilmesi gereken kavramlar arasında yer almaktadır. Şirketler canlı ve dinamik bir işleyiş yapısına sahiptir. Bu nedenle sürekli olarak öğrenen, büyüyen ve gelişen bir organizmadır. Bu gelişim sürecinde örgütün ne derece bilgi sahibi olduğu önemli bir konudur. “Şirketler öğrenme sürecinde başarılı mıyız?” sorusuna her daim yanıt aramalı ve şirketin mevcut durumunu güncel olarak analiz etmelidir. Öğrenen şirketler, bilgi yönetim sürecini en iyi şekilde yöneten kurumlardır. Ham bilgiye başka bir ifade ile öz bilgiye ulaşan şirketler doğru bilgiyi kendi menfaatine göre şekillendirerek kurum için olumlu kararlar alabilecek ve çalışanlarını bu bilgi alt yapısına göre eğiteceklerdir. Öğrenen örgütler bilgi yönetimini dinamik olarak elinde tutan kurumlardır. Bu iki kavram şirketlerde geliştiğinde çalışan performansına olumlu katkıda bulunacaktır. Şirket geneli performans artışı sağlanması kârlılığı ve aidiyet duygusunu arttırarak şirket adına kalıcılık ve gelişim ilkelerini sağlamış olacaktır
URI: http://hdl.handle.net/11547/10604
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10544383.pdf3.06 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.